Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Og jeg syns det er innmari dårlig gjort overfor han. Greit nok at hun ikke liker enkelte ting jeg gjør, evt at jeg det er ting jeg ikke gjør óg, men jeg syns faktisk det er dårlig gjort. Hva forventer hun? At han skal sette seg ned og snakke henne etter munnen og være enig? Hun mente selvfølgelig at han ikke skulle fortelle meg hva hun hadde sagt, men heldigvis er han lojal mot meg. Jeg ønsker å ha et fint forhold til svigermor, men jeg blir kraftig irritert på slik tullete oppførsel. Hun er også av typen som tar seg veldig nær av ting som blir sagt, selv om det er aldri så mye konstruktivt. Jeg mener at han må ta den støyten, og det tror jeg han og gjør, men han kvier seg. Hun sa riktignok også at hun var glad i meg, men hva med å bare gi faen i sånn baksnakk? Kjenner at jeg ble riktig så skuffa og måtte gråte litt på armen hans i går kveld.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Enkelte mennesker, svigermødre og andre, er bare helt fjerne i hodet. Samboeren din må sørge for å få en slutt på det der med en gang - han blir nødt til å si det til henne at det er uaktuelt å diskutere deg dem i mellom. Hvis han ikke klarer det, får du si det til henne selv - det hadde jeg gjort. Hun føler seg sikkert mindreverdig iom at hun tyr til baksnakk. Noe lavmål, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Det kom en del pepper fra min svigemor om meg også i begynnelsen -en del stygge kommentarer som jeg i ettertid forbinder med at jeg "ikke var god nok for hennes sønn". Ble såret og støtt og til slutt sa jeg fra til kjæresten min at jeg ikke ville høre det lenger! Jeg ble bare stressa av det og skjønte ikke hvorfor det skulle være så vanskelig. Det var liksom bare sånne fjollete ting hun påpekte også, men som sagt i ettertid (og etter to sønner) så har jeg skjønt at hun var bare en mamma som setter sin sønn utrolig høyt og ville bare det beste for han. Mente nok ikke så fryktelig mye med det og vi har et greit forhold nå. Kjenner at jeg også sikkert kommer til å ha vanskeligheter med å godta evt noen svigerdøttre etterhvert, da skal de være ekstremt bra!hehehe, men skal gjøre mitt ytterste for å ikke glemme hvordan det var for meg dengang da. Hadde bedt han om å be henne slutte å snakke stygt om deg og at han ser an hva som strengt tatt er nødvendig for deg å vite av de tinga hun sier!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Ja, jeg har sagt fra til ham at han må si fra, men jeg har kanskje ikke presisert det nok. Jeg mener at unga og jeg er familien hans nå, i alle fall den han skal konsentrere seg mest om. Selvfølgelig skal man ta vare på det forholdet man har til den familien man kommer fra, men lojaliteten skal være hos oss. Svigermor overkjører ham en del, så tror det er derfor han har hatt vanskelig for å si fra, og skjønner at han blir sliten av å stå i midten. HI.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Du skal være kjempeglad for at samboeren din er så lojal mot deg i hvertfall! Mange som har gått fra hverandre fordi mannen er så svak at han ikke tør velge side. Jeg har også en sånn veldig kritisk svigermor, men hun vet at samboeren min er lojal mot meg, og at hun skyver oss begge fra henne hvis hun sier dritt om meg til ham. Derfor har hun begynt en ny taktikk der hun later som hun bryr seg om meg og forholdet vårt ovenfor ham, men sier negative ting til meg mens han ikke hører det. Til ham sier hun f.eks, at han må ta hensyn til meg og ikke jobbe så mye, for han vil vel ikke at jeg skal gå fra ham? Det er ingen andre som har sagt noe om å gå fra noen, men på den måten prøver hun kanskje å så litt tvil hos ham på en tilsynelatende uskyldig måte. Hvis jeg var deg så ville jeg sagt til samboeren min at han må si til henne at han ikke liker å høre på sånt drittpreik om deg, og at han får lite lyst til å ha kontakt med henne når hun driver på sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå