ScaryMama Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Vi reiser neste uke, og jeg må tenke litt på hva jeg bør kjøpe til turen. Nikolai er 19 mnd, hva kan vi ha med som er moro for han? Tenkte på om det finnes noe gameboylignende sak, har også tenkt på dvdspiller, men de har vel noe sånt på flyet fra før av... Forslag?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 På flyet til USA hadde vi videoskjerm på nakkestøtten foran og valgte selv film. Riktignok uten norsk tekst/tale, men det brydde ikke vesla seg om. De hadde bl.a. Horton redder en hvem. Ellers hadde vi med bøker, men de ble lite brukt.
ScaryMama Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2008 Ja, det er sånn videoskjerm jeg mener å huske at de har på flyreiser til usa. Så utvalget av barnevennlige programmer / filmer var bra? Trenger man ikke noe mer altså?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Vi hadde med laptop med barnespill, brukte også den til å spille dvd, siden de ikke hadde egne skjermer på setene når vi reiste. Vi hadde også med tegnesaker og litt div leker.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Vi fikk et eldre fly på hjemturen, der var det ikke video da.....så man kan jo være uheldig også. Husker ikke hvor mange barnefilmer de hadde, men ihvertfall 3. Ville nok tatt med noen leker uansett jeg da. Trenger ikke være så mye, noen lekebiler og ei bok f.eks. Tiden gikk egentlig ganske fort ombord.
KinemorTil3 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 vi reiste nettopp til bulgaria med 3 unger på (nesten)2, 5 og 8 år. jeg hadde fylt sekken med bøker, kosebamsen til minsta, kjeks, drikke, potetgull, småleker, MP3-spillere til alle mann, tegnesaker, klistremerker, tyggis, frukt (oppskåret) og diverse annet ungene kunne holde på med. flyturen gikk veldig greit. ikke alt var i bruk, det lureste vi hadde puttet i sekken var MP3-spiller også til minstejenta med masse barnemusikk og lydbøker på. og egen drikke, sånn at vi slapp å vente på flyvertinnene og trillevogna. god tur og lykke til!
ScaryMama Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ikke lyst til å ha med laptop, og jeg er rimelig sikekr på at de har egne skjermer. Tegnesaker er han overhodet ikke interessert i, men hva slags leker?
ScaryMama Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2008 Ja, ipod bør med:) Men er det ikke sikkert at alle fly har slike skjermer? Da må jeg vurdere dvdspiller på nytt da...
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Vi hadde med dokka hennes, og en bamse hun liker når hun skal sove, samt litt forskjellig småleker, fly, bil osv.
KinemorTil3 Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 vi reiste med bulgarian airlines (tragisk flyselskap), og der var skjermer i taket, men de ble ikke brukt! hadde håpet på film, men den gang ei... så hvis du vil være på den sikre siden bør du kanskje ta med egen dvdspiller...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Kommer an på hvor gammelt flyet er tror jeg. Hvem flyr du med da? Vi fløy med northwest airlines.
ScaryMama Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2008 Vi flyr med united airlines operated by scandinavian står det...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Kan jo ringe å spørre om de har video...?
2. April Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Jeg hadde tatt med egen DVD spiller. Flyr frem og tilbake til USA-Norge en del med minsten (som er 14 mnd gammel) og har fått egen video i setet foran kun et mindretall ganger. Sist gang (for et par uker siden) var ærlig talt helt grusom. Jeg reiste alene og minsten var ikke spesielt glad for å fly. Tror ikke mine medpassasjerer var så veldig imponerte for å si det sånn;-) Mange av mine venner gir sine små allergimedisin for lange flyreiser - det gjør dem søvnige og flyreisen mer behagelig for alle mann. Har ikke gjort det selv ennå, men vurderer å spørre legen hans om det er ok før neste tur... Lykke til!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du går inn på United Airlines sine sider, så videre på service e.l så er jeg ganske sikker på at du kan lese hva slags fasiliteter de har på den flygningen du skal ha:) Som mat, filmer etc
It's all about me Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 På de flyene er det skjerm i setene foran, har akkurat flydd med dem tur/retur usa. Det er SAS sine fly så de er helt greie. Hvor skal dere fly fra/til? Det jeg ville tatt med er et pledd han er vant til å ha over seg og en bamse. (Vi laget seng til lillegutt ved beina våres av pleddene og putene som ble utlevert, fungerte kjempebra) Småbiler var en slager og det viktigste tidsfordrivet. Ellers var bøker og små blader med yndlingsfigurene viktige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå