Gå til innhold

Bringebærblad kapsler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært å kjøpt bringebærblad kapsler,noen som har erfaring med dette? Kan det sette igang sammentrekkninger? Har også en bringebær te,men er litt usikker på hva som er poenget med å ta dette? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt bringebærbladkapsler siden uke 30. Kapslene vil ikke sette igang noe sammentrekninger eller fødsel dersom du ikke er moden, men det jeg har hørt er at de er med på å styrke livmoren slik at det skal lette fødselen noe samtidig som de skal hjelpe livmoren med å trekke seg sammen igjen etter fødsel. Og så er det noen også som sier at de styrker mellomkjøttet og kan hjelpe mot revning. Det siste vet jeg ikke helt da, men de skal hvertfall være med på å styrke livmora! :)

Bringebærte vil nok ikke ha noe poeng annet enn at det smaker godt, bringebærbladte derimot skal ha samme effekt som bringebærbladkapslene.

Skrevet

det tok to uker fra jeg begynte på mine kapsler til fødselen var i gang :) tror vel egentlig ikke de hadde noe med saken å gjøre, men fødselen gikk kjempelett, og de skal jo hjelpe for det.. kan hende det var dems fortjeneste, ikke vet jeg.. men var nå verdt forsøket syns jeg :)

Skrevet

3 venninner + meg selv brukte bringebærblad kapsler før våre fødsler. Alle fødte før termin. Fikk beskjed på helsekosten at enn skulle ikke begynne med kapslene før enn hadde gått ut i permisjon, pga kapslene kunne gjøre at fødselen ble satt igang for tidlig.

Skrevet

Kommer forresten til å ta kapsler denne gangen også!

Skrevet

Ok,takk for fine svar:-) Har nå tatt 4kapsler i løpet av dagen,og koser meg nå med ett par kopper te;-) Håper at dette kanskje kan få fortgang på tingene,da jeg ha 2cm åpning,proppen er gått og jeg sliter med murringer og kynnere hele tiden:-/ Har forresten 2 uker igjen til ul termin,og 1 uke til mens termin... Har bare lyst til å få ting overstått nå,å kose meg med den lille:-) He he,merker at jeg sitter her å kjenner etter hver minste ting som skjer med kroppen,i håp om at det begynner å skje noe;-)

Skrevet

Interessant det med at man kan gaa noe tidligere i foedsel, visste ikke det jeg. Har drukket te veldig forsiktig siden uke 33, er naa i uke 35, og drikker to kopper til dagen. Uke 36 tar jeg kanskje 2 kapsler til dagen, og oeker paa til 4 i uke 37.

Har ogsaa to uker mellom min menstermin og ULtermin (som jeg jo forholder meg til. Saa naar jeg er i uke 37, er jeg i min menstermin uke 39. Saa da bare kjoerer jeg paa, med dette og modningsakupunktur begynner jeg paa i slutten av denne uken.

Spennende!

Skrevet

hei.

Har ikke voldsomt mye peiling selv, er førstegangs og nettopp begynt å ta kapslene. er 33 uker på vei. Har lest en del om disse, bla. at vanlig missforståelse er at de setter i gang fødsel osv. De gjør(kan gjøre) som nevnt i et av de første svarene at livmoren er bedre forberedt på fødselen, samt tiden etter fødsel. Altså gjør de ikke modningen raskere som jeg har forstått..

Hun på helsekosten der jeg kjøpte de sa også at jeg IKKE måtte ta de før jeg hadde 3 uker igjen, for da var ikke lungene til barnet modnet enda, og det ville ikke være bra med en fødsel.. Men nå har jeg lest mye mye om det i det siste, og det står tydelig at det ikke skal sette i gang fødselen...

Så får vi se hvor bra de virker :)

Skrevet

Dama i helsekosten sa det var tidsnok å begynne 1 mnd før termin, så jeg venter til uke 36. :)

Skrevet

Er det samme om jeg tar bringebærblad te eller -kapsler? Ser det er flere som tar begge deler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...