Gå til innhold

Grusom jordmor..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange anbefalinger og henvising fra legevakten ringte eg føde avdeling på sykehuset igår. Ringte pga har kjent lite liv i det siste, har ikke kjent skikkelig spark siden fredag, så var veldig bekymret..

Blei møtt av 2 uhyggelige og frekke jordmødre, eg fortalte situasjonen min: bekymret førstegangs gravid som ikke har kjent spark, eg kunne høre hu stønnet og klaget, og var oppgitt øve at eg ringte, eg måtte forstå at det va kveld, lite folk på jobb, og ka de sku gjøre med at eg ikke hadde kjent spark? vist hjerte va begynnt å slå seint kunne de ikke gjøre noe alikevel, å vist babyen va dø va det vel ingen vits i å sette igang fødselen før i morgen.... eg blei heilt måløs, er det sånn det skal være??? hun var også veldig sint siden eg ikke hadde ringt fastlegen min, men legevakten, eg er enig i at eg kunne ringt fastlegen,men va først når kvleden kom vi ble skikkelig redde, å etter å ha snakket med familie bestemte vi oss for å ringe! offf, følte meg som et null etterpå, va heilt grusomt, å mannen min va sint! eg vil ikke føde på sykehuset her, vist det er sånn jordmødrene er!?!?!

Det endte uansett godt inatt, mannen min tok saken i egne hender, han vrei og vridde på magen min, (ikke for hardt da) trur rett og slett han snudde babyen, fordi vi har kjent masse spark inatt:):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så unødvendig å være så ufølsomme når dette er den perioden i livet vårt vi virkelig bekymrer oss for det lille vidundret vi passer på.

Prøv å hev deg over det- De er sikkert mer forståelsesfulle når det kommer til fødsler.

Lykke til videre i svangerskapet. Så koselig at babyen har begynt å sparke riktig vei igjen :)

Skrevet

For noen duster ble skikkelig sint her

Hev deg over det og vit det er ikke deg det er noe galt med!!!

Kan jo ikke svare en gravid eller noen andre på den måten der!!

Hvor i verden var dette da?

Fikk selv verdens beste hjelp når jeg var i samme situasjon som deg, inn på føden kl 19 p en søndag!

Skrevet

Snakk om teit jordmor og absolutt ikke egner seg som det!!!!

Nei, det er ikke slik de skal ta deg i mot når man ringer med bekymring og er førstegangsfødende.

Et lite tips er neste gang du merker lite liv, så tar du å drikker masse appelsin juice. Husker jeg var på kvinneklinikker for å sjekke magen pga det samme (lite liv) og da fikk jeg masse juice.

Barnet får masse sukker og det på kort tid, og blir derfor litt ekstra livat sa de:-)

Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men det er ikke unormalt at det blir roligere utover etter uke 26, for det begynner å bli litt trangt for den lille da.

Skrevet

Dette er HELT ille. Hadde levert klage eller gått til media hvis jeg var deg. "Hvis babyen er død kan vi ikke sette igang fødselen før i morgen uansett"?!?! Jeg er HELT sjokkert. Har selv jobbet på fødeavdeling, og kunne ALDRI falt meg inn å si noe sånt.

Skrevet

Det er godt å høre at flere synes det va unormalt, vet jo at vi kan være ekstra følsomme for tiden,men det går jo grenser på hva du sier til folk! eg blei bare mer bekymret etter eg hadde snakket med henne!

Er i uke 24, vet at babyen er rolig noen dager,men eg må få lovt å være bekymret, dette underet er det beste som har skjedd meg!

Skrevet

Synes dette er er grusom lesning! Avdelingsleiar bør få tilbakemelding om korleis du blei motatt i avdelinga, slik at ho får muligheten til å ta opp problemstillinga! Slikt går berre ikkje an! Det er ærleg talt voksne mennesker (+ bebisane då ;o) ) dei har med å gjere! Trudde det var vanleg folkeskikk og vise respekt for andre mennesker! Vi er da naturleg nok engstelige og ringer ikkje føden for moroskyld!

Du har i alle fall handla slik du skulle, så du får berre prøve og heve deg over det! Håper du gir tilbakemelding til avdelinga (eventuelt anonymt) slik at andre slepp og oppleve det same... Lykke til!

Stor klemz

Skrevet

Fullstendig unødvendig oppførsel av jordmødre.

Jeg ringte legevakta en fredagskveld etter å ikke ha kjent spark på 2 døgn. De satte meg rett til føde/gyn (legevakta er på sykehuset), og jeg ble bare møtt av hyggelige folk hele veien. Fikk snakke med en lege på gyn, han sa jeg kunne velge om jeg ville vente til dagen etter, eller komme samme kveld for sjekk. Først sa jeg at jeg ville vente, prøvde jo å ikke bli hysterisk, men da vi skulle legge oss var jeg bare så bekymra at vi dro likevel.

Fikk ultralydsjekk, alt var selvfølgelig bare bra, men likevel tok legen seg kjempegod tid. Dette var i 23:30-tida på kvelden, og når jeg bare hadde sett at alt var bra med babyen ble etter hvert trøtt, men han holdt på og viste oss alt mulig! Nesten litt komisk:)

Følte meg litt dom etterpå, som dro "bare" for å sjekke om det var liv, men vi har faktisk rett til å bli bekymra -og å bli tatt på alvor!!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Hva faen?? seriøst?? Hvor var dette?

Jeg hadde faen meg klikket, sjellt ut kjerringen!!!

Hadde tatt dette opp med fødeavd...en jordmor gjør ikke slik!!!

Skrevet

Kjære vakre vene.. Er det virkelig mulig!! Kjenner jeg blir Oppgitt og forbanna!! Jeg trodde jeg var alene om sånne erfaringer men tydeligvis ikke!! For noen år siden begynte jeg å blø i uke 13. Ringte da legevakt og ble bedt om å ringe føden. " Kjære vene!!" Tenkte jeg!! Hadde ikke falt meg inn at jeg skulle/kunne det så tidlig.. Ble da møtt av en grusom jordmor, totalt blottet for empati! Ho sa bare at fosteret sikkert var dødt og ikke noe de kunne gjøre med det. Jeg var rystet og sjokkert!! Bare at hun sa ordet dødt høyt på den måten hun gjorde satte meg helt ut!!

Jeg er selv nå i uke 24 og kjenner liv hver eneste dag, flere ganger om dagen!! ( nr 3) Hadde jeg ikke kjent liv en dag hadde jeg blitt rimelig forstyrret!! Og i all opplysning man får som gravid står det at man skal ta kontakt med lege eller nærmeste fødeavdeling hvis man ikke kjenner liv!! Forstår ikke at det går ann å bli møtt på denne måten når man følger de rådene som gjelder!! Vi er jo urolige nok hele tida om ikke vi skal vippes av pinnen av bitchi jordmødre!!

Var jeg deg ville jeg gjort som en annen over her sa og tatt en tlf til avdelingsleder og spurt hvordan denne oppførselen er mulig i dagens gravidomsorg..

Skrevet

Det er så trist når noen har valgt helt feil yrke i livet. En hysterisk førstegangsmor, som du kaller det- Trenger ekstra god oppfølging og omsorg. Jeg har kjent liv hver eneste dag siden ca uke 17 og hadde overhode ikke likt om det ble stille der inne. Ta vare på deg selv, det vil alltid finnes mennesker som ikke har mulighet for innlevelse i andre... det er det dessverre lite å få gjort noe med og det må være veldig trist for dem også, det å være så dårlig empatisk utrustet. Sender noen tanker i natten.

Skrevet

Tusen takk for forståelse og oppmuntring:)

Neste gang eg går til men faste jordmor (som er veldig kjekk) skal eg fortelle henne om episoden, vet at hun jobber på sykehuset noen dager i uken, å då gir hun kanskje beskjed videre!

Bra å høre at dere er einge i at jordmødre ikke skal være sånn, eg gruer meg til å føde, viss hu skal ta imot, off, å trur nok ikke eg kommer til å ringe føden igjen, viss eg sku bli bekymret for noe, hu har skremt meg vekk der fra!!

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Ja, kjempelurt av deg og fortelle dette til din faste JM..det hadde jeg også gjort.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...