sigrid28 Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 heisann, har endelig fått dato for igangsettelse pga inalidiserende bekkenløsning, å legen pratet om en type gele som de brukte, noen med erfaringer? le satt i gang sist gang også, da me drypp, å d virket fra første dråpe. kommer til å ønske d denne gangen også om d er mulig. klem
babypåvegerdritalei Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Leste faktisk litt om dette i dag - et skriv fra sykehuset. Hvis kroppen ikke er moden bruker de enten en pille eller gele som de legger "oppi der" for at det skal modnes. Kan jeg spør hvor du skal føde? Og om de setter deg igang før termin? Har vært til det som skulle være vurderingssamtale i dag, men det gikk ikke veldig bra...er som deg invalid av bekkenløsning og psyken er jo også deretter...jordmor sa hun ordnet med en time hos en av de faste og erfarne gynekologene, men det har de nok forandra på på sykehuset...kom til en meget ung assistentlege...men men, skal ikke ta hele historien her! Bare litt nysgjerrig på hvilke hyggelige folk du har støtt på og hvor!
babypåvegerdritalei Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Og ejg hadde overhodet ikke svar på det du spurte om...sorry...
Silje`mor Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Man bruker gel for at ting skal modnes og kanskje sette i gang. Jeg fikk gel i fire dager uten noen virkning, den femte dagen satt de endelig drypp og tok vannet.
sigrid28 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 heisann du, æ har fødeplass på ullevåll. å dette var min tredje samtale der. fikk endelig en lege som faktisk selv også hadde hatt kraftig bekkenløsning, og hun sa faktisk at jeg kunne få velge selv. så gla har jeg ikke vært på lenge, d har vært lange mnd dette både fysisk og psykisk. jeg fikk tips fra min faste jordmor om å ha med uttalelser fra fysio- og andre leger jeg har vært oss for å støtte opp om mine uttalelser, og d hjalp i dag i allefall!!!hurra. stor klem
<3 coccinelle Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Ble satt i gang i uke 37 pga svangerskapsforg i sist sv.skap. Fikk gele først en dag uten virkning (kan vel ha gjort at det ble litt mer modent da...) og så neste dag fikk jeg gele på nytt og da kom han innen tolv timer. Fikk ikke drypp i det hele tatt.
babypåvegerdritalei Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Tror jeg tar en Oslotur jeg...nei, det blir nok alt for langt desverre! Men men, det er vel det som må til - at man møter noen som har opplevd det selv. Og det gjorde jeg ikke i dag kan du si...så nå vurderer jeg å dra til et annet sykehus istedet (har en time reisevei som det er, en halvtime ekstra skal jeg vel tåle), har ikke lyst å møte de her folka igjen! Helt pyton! Ellers hadde jordmor og legen skrevet henvisning sammen, men den hadde ikke de på sykehuset tatt seg bryet meg lese før jeg kom - bare sett henvisningen. "Det er ikke alltid vi rekker alt, og din jordmor kan ikke bestemme hva vi skal gjøre" var kommentaren jeg fikk når jeg spurte legen om hun hadde lest hva jordmora mi hadde skrevet. Men nok om det! Jeg ønsker deg lykke til med fødselen!
sigrid28 Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 nei d e ikkje lett dette, d man trenger er noen som forstår situasjonen man er i, og forstår frustrasjonen. med så mye smerter å slitsomme dager trenger man å tenke på seg selv. å i min verden er de 2 ukene før terminen jeg skal settes i gang en evighet. selv har jeg hatt hjemmebesøk av en psykiatrisk sykepleier siden i vinter som har hjulpet meg masse, og skrev et fantastisk brev for meg som hjalp i dag tror jeg. man traff nok også rette legen. den forrige jag var hos lurte på hva problemet mitt var da vi hadde satt oss til for å prate. håper du får hjelp, jeg har i allefall gitt slippe på en god "klump i magen" i dag. masse lykke til for deg også =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå