*Andreapus* Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Vi bor i ett sånn passe stort boligfelt. Og er mange barn her på alder med min sønn.. (Han er 8) men nå har han begynt og gå med en jente på 16!!!år.. Og jeg er fortvila.. Han burde leke med noen på sin alder, som er på samme stadie som han. Samme med henne. Hun er ikke tilbakestående, så er ikke der det ligger. Jeg liker bare ikke at de går sammen. Syns hun er litt for gammel til og leke med min sønn. Og jeg skjønner ikke hvorfor hun vil gå med han engang. Siden han er 8år gammel. Er jo andre unger hun kan være med. Er jo naboer med barn fra 15+ og. Men hun går med min sønn.. Er jeg rar som reagerer på dette? Jeg syns dette er merkelig. Jeg har en kusine på 16, og hun er ikke sånn. Hun kan til nød spille fotball med gutten 20min i en familesammenkomst, ellers er han helt teit for henne. Noe jeg kjenner meg igjen i, fra jeg var 16 og var med mine småkusiner og fettere.. Noe som er nomalt. syns jeg da.. I tillegg så inviterer hun seg med på ting. Idag kom sønnen hjem fra skolen, og jeg fortalte at vi skulle dra på stranda, tlf ringer og det er henne. Så sier sønnen min at vi skal på stranda, og hun spør m ho kan være med. Og han spør meg.. Og jeg må si nei, jeg hører henne mase i tlf, spør mer,spør mer.. Og sønnen min spør, og jeg må forklare at det er famdag. ( kunne godt hatt med en annen venn, bare ikke henne, men det trenger ikke de og vite. ) Da spør hun om hun kan overnatte. Og jeg sier nei igjen. Det ender med at sønnen min pg hun blir sure og lei. Så ringer mamman til denne jenta, og spør hvorfor hun ikke kan sove her eller være med på stranda. Og jeg spør henne om hun virkelig syns det er ok at datra er med min 8år gamle sønn. Hun hadde ingenting mot dette!! Er jeg urimelig? Jeg vil at sønnen min skal ha venner, men ikke en 16år gammel jente. Og hvertfall ikke på overnatting. *frustrert*
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 synes ikke du er urimelig nei!! ville nektet for dette jeg også! merkelig at moren til hun på 16 ikke har noe problem med dette! sikkert ubehagelig å si ifra,men jeg hadde sagt akuratt hva jeg hadde ment til moren om hun spurte meg så direkte! hadde også satt ned å snakket med gutten min at hun er for gammel å leke med og at han heller kan leke med venner på hans egen alder! så skjønner godt du er frustrert, men er godt at du står på ditt!!
Asobi Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Nei, du er ikke urimelig. Det hele virker litt rart. Skjønner ikke hvordan en 16 år gammel jente har så lyst til å være sammen med en gutt på 8 år. Dessuten "sladre" til moren sin når hun ikke får være med på stranden eller overnatte. Hun må vel være litt umoden? Synes du gjør det rette og sønnen din vil ha mer glede av å være med barn på egen alder. Ingenting i veien for å ha kontakt med alle på et boligfelt, men hun er tross alt snart "voksen" og de har ulike behov i livet. Lykke til;)
*Andreapus* Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2008 Helt greit at han har god kontakt med naboene. men vil jo ikke at han skal leke med en på 16. I tillegg har hun ikke god innflytelse på han. Ja, hun er veldig umoden. Men allikavel ikke. Huff.. Har nå hvertfall fått snakket med han, og forklart at en 8åring og en 16åring ikke kan leke sammen, for de er så forskjellige. Sa at det var bedre at begge var med venner på egen alder. Og det var helt greit for han. Phuu.. Tror han har vært litt lei maset hennes. Hun ringer ganske ofte. (Heldigvis har vi ikke gitt han mobil, så da har vi hatt mer kontroll. Tror ikke vi hadde hatt så god kontroll på mobilen hans) Fikk jo sagt til moren istad at det ikke var greit at de var med hverandre, siden hun er så gammel. Så får vi se om vi får mer tlf. Er litt redd for at hun skal ringe og mase mer på tlf, eller når han er på skolen,skoleveien.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hmmm, er kanskje litt rar jeg da.... Men jeg hadde en venninne på 16 da jeg var rundt åtte.... Greit,vi var jenter begge to,- men vi hadde det kjempegøy sammen.... Hun lærte meg å stave og vi gikk turer i skog og mark. Jeg var ganske voksen for alderen, kanskje det var derfor...men vi hadde mer til felles den gang enn da jeg var blitt 14 og hun 22... Noen jenter elsker barn, om det er babyer eller om det er småtroll varierer. Jeg ville vært mer bekymret om min 11 år gamle datter hang med en gutt på 20 for å si det slik.... Kanskje istedenfor å skubbe henne vekk og dermed kanskje vil de treffes i hemmelighet så kan du heller bli bedre kjent med henne,finne ut mer om hvorfor de er med hverandre? Å nekte og kjefte gjør gjerne barn mer innesluttet... Jeg hadde ofte 8-9 åringer i gaten på besøk hos meg litt da jeg var rundt 20 og bodde for meg selv. Det var fordi de passet hunden min avogtil og de trengte en storesøster til tider. Og vi hadde juleverksted og lagde dorull-nisser etc. Så kom foreldrene deres gjerne på gløgg senere. Kanskje rart,men jeg syns det var moro. Kanskje de har et litt bror/søster forhold? Det kan være verdifult, ikke forkastelig. Bare for å vise den andre siden av saken... Lykke til med situasjonen.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 hørtes rar tut. hva med å ta inn jenta og snakke med henne og sønnen din sammen?
Edelweis Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 dette er jo overhode ikke normalt. en 16 åring har normalt ikke interesse for unger som er så mye yngre. greit de kan være glad i unger, men en på 8 år er ikke en slik unge da, de liker ofte å tjone med unger som er små liksom. jeg ville spurt gutten min hva de gjør sammen og sånnt jeg ja. hadde reagert på akkurat samme måte! er jenta helt normal da? har andre venner og slik?
*Andreapus* Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 Hun virker helt normal utad, men ho er veldig masete, oppmerksomhetssyk, bestemt og sta.. litt egen.. (hadde hun på besøk, og hun bestemte alt de skulle) Har hatt hun på besøk her for og passe på noen ganger.. men føler meg ikke komfortabel med det. hun har vært en del med en annen nabojente på 13 eller 14, og ei på 12.. men vet ikke om ho er mye med dem lengre. Tror hun og liker og kun være med en og en, for de finner aldri på noe sammen alle sammen, bare en og en.
nr.4 i oktober Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Det jeg reagerer på, er egentlig ikke det at hun vil leke med han, men heller det med at hun spør om overnatting og stranda etc, og at MOREN hennes etterpå ringer og spør hvoror svaret ble nei..? Unnskyld meg men?! Man ringer da ikke et annet barns foreldre og spør hvorfor ikke barnet ens har fått lov til å være med dem på ting? Dèt er jo langt ifra normalt... Kunne jo tenkes hun er ei jente som liker å leke med småbarn og er glade i dem, (det var jeg da jeg var "fjortiss". SYntes det var stas å passe på de små.) Men å begynne å overnatte etc, og få moren sin med på frustrasjonen fordi hun fikk avslag, det finner jeg veldig merkelig..Kanskje hun har fremstilt det for moren sin som at du var sint på henne eller noe, vet ikke.. Godt du var bestemt og sto på ditt. Fortsett med det.
tvkrus Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 det lingner på sån jeg var jeg "fungrete" best sosalt med de som var del år yngere klarte ikke å komme inn blant de som var jevn alderene . når jeg lekte/var sammen med de yngere var jeg på bølge lengne med de. å de plaget/mobbet meg ikke.
Mamma-til-3-jenter Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Høres litt rart ut. Greit at mange "fjortis"-jenter liker å passe småbarn. Men han er jo ikke så liten da... Og mener moren at det er naturlig at en 16 år gammel jente skal overnatte hos en 8-åring?? Høres ut som verken mor eller datter er helt bra spør du meg......
☆twinkle twinkle Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 syns det er rart at jenta ikke syns dette er flaut selv .Hun har det nok ikke helt normalt. Hadde ikke latt de to vert alene vertfall. Tenk visst det var en gutt på 16 og ei jente på 8? Hun hadde aldri fått overnattet hos min sønn eller datter. blir helt feil for min del. Men det kan jo være det ligger noe bak dette at hun er med sønnen din ? Det er ikke noe han har tilgang på som hun syns er spennende og ønsker seg? Foreksempel foreldre som er tilstede? Eller hva som helst? Har besøk av søskenbarn av min datter som er mye eldre ,de leker med min datter men de blir lei og sender henne inn til meg for å tigge om andre aktiviteter eller mat... Det er irriterende!
*Andreapus* Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2008 Har snakket med en annen mor i nabolaget, som kjenner de litt bedre enn meg. Og hun sier at datra er veldig bortskjemt, og vis det er noe galt så er mora der med engang. (For eksempel når jeg sa nei til og være med på stranda, eller overnatte her, for jeg kunne jo ikke si nei til hennes datter.. ) Jeg syns de er merkelige. Men jeg er bare glad for at sønnen min ikke har så lyst og være med henne mer. Han hadde sagt til pappan at hun maste så fælt på om de kunne finne på noe. Og ringer ofte. Blir spennende og se om hun ringer idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå