mams1979+2små Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Det står at eneste gyldig legitimasjon i Danmark og på reisen er pass. Mitt har gått ut. Må jeg ha nytt? eller holder det med at gubben har. Hva med 2 åringen? Har ikke fornyet pass etter han ble født, men man skulle vel ikke behøve det bare for en ferie i Danmark eller?? Håper noen vet med sikkerhet hvordan dette er... Begynner å få det veldig travelt om jeg må fornye det....
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Det er eneste gyldige legitimasjon, så hvis du blir stoppet og ikke har det er det jo litt dumt..... Alle som reiser må ha, og har ditt gått ut må du skaffe nytt.
mams1979+2små Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Ok! Takk for svar. Du vet ikke tilfeldigvis hvor lang tid det tar og få nytt? Må man ha bilde eller tar de fleste det der?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Jeg reiste til Spania uten pass. Gikk helt fint å komme seg nedover, litt vanskeligere å komme seg hjem. Etter ørten telefoner og mye stirring på meg, kom de frem til at jeg så så snill og ærlig ut så det gikk bra for denne gang. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok fått nytt pass:)
Kamomille Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 du ta bilde hos fotograf eller i en slik boks. de fleste politistasjoner har nok en boks stående i nærheten. Det tar opptil 10 virkedager å få pass.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Hvis det er mindre enn det antallet dager det tar å utstedet pass til dere skal reise kan du få nødpass, som du omtrent får på dagen. Det koster imidlertid det samme som et vanlig pass - men er kun gyldig i en kort periode/for den ene reisen.
mams1979+2små Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 Da får jeg sjekke opp dette i morra! Takk;)
Monajenten Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 En grei regel er at man alltid må ha pass når man skal til utlandet. Både til store og små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå