Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Er det mange med ME diagnosen her inne? Selv har jeg ikke barn, har veldig lyst på, men tør ikke prøve enda pga ME. Hvordan har dere med ME og barn gjort det? Klem fra meg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Selv har jeg ikke ME, men har hørt det er vanskelig å kombinere med barn? Mange med ME trenger mye ro rundt seg og det er ofte mas og styr med barn. Nå vet ikke jeg hvor gammel du er og hvor lenge du har hatt ME, men enkelte blir bedre av ME etter noen år hvor de har vært fryktelig dårlig. Jeg har ikke ME og skal ikke råde deg til noe som helst, du bør kanskje snakke med mannen om dette? Hvis du er veldig syk vil omtrent alt falle på han, har du en mann som stiller opp og ønsker barn er det du og legen som sammen bør finne ut av om kroppen din tåler ett svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Ja, det er flere her inne. Vi er iallfall tre som til sammen har 7 barn. Det kan gå fint med barn og ME, men du vet ikke. Derfor bør du ta en del forhåndsregler. Barnefar bør være innstilt på å bruke tiden sin på husarbeid og barnepass og legge hobbyer på hyllen. Dere bør ha et stabilt forhold og ha gått gjennom en del utfordringer slik at dere vet hvordan dere takler motgang. Dere bør ha avlastningsmuligheter f.eks besteforeldre som stiller opp i tøffe perioder, hushjelp, barnevakt(er) osv. Ta kontakt med me-foreningen og med menin og få råd der eller gå inn på forumene og les.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå