Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 I dag har jeg fått tlf om at jenta mi på 19 mnd har fått bhg plass. Er ikke i tvil om at hun får det kjekt. Jeg jobber 3 hver helg på en helseheim + ekstra ved behov (helger og kvelder). Får kontantstøtte + barnetrygd for to i tillegg. Visst hun begynner i bhg mister jeg kontantstøtten og må betale i bhg. Så må tjene ganske mye for å tjene til det. Jobber vokser vel ikke på trær? Hadde hårt hun ikke kom inn i år, men til neste år. Ville ha det sånn et år til. Hva ville dere gjort evt synspunkter..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Er du alenemor? Da kan du søke om støtte til å betale barnehagen. Du får da dekket så og så mange prosent av NAV...Jeg mener barn har godt av å begynne i barnehage rundt den alderen din datter er, så jeg ville tatt plassen Lykke til
Trulte76 Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 hva med å bare ha henne 50% i barnehage? Da beholder du litt av kontantstøtta og du bet halv barnehage. Så søker du om utvidet neste år.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Er ikke alene mor. Hodet midt er helt tullete nå. Ble så overrumplet av tlf. Litt av et sjokk. HI
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Er det mulig når jeg i første omg søkte 100%?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 hm...ikke alene mor og så driver du å får dobbelbarnetrygd...merkelig!?!?! Uannsett så kan du heller ikke ha 50% plass å beholde noe av kontatntstøtten, da må du ha mindre plass enn 50%. Fikk denne beskjeden selv da min minste var liten. De fleste barnehager ser helst at man tar full plass, for det er best for dem og pengene de drar inn, og ikke alltid lett å få fylt opp en 100% plass med flere barn i % vis.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du har hun kun 50% i bhg får du ca 650 kr av kontantstøtten. Men hvorfor får du barnetrygd for to hvis du ikke er alenemor??? Ville tatt plassen jeg!!!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Man får dobbel barnetrygd dersom man har barn med en annen enn den man bor sammen med, så det er ikke så merkelig det!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du tror det er noen mulighet for halv plass eller dagmamma (med flere barn hos seg) , så ville jeg heller gått for det, men det er jo klart -det kan jo tenkes at du ikke er så heldig å få plass neste år, da. Ville tatt en prat med barnehagen og hørt om alternativer med de, jeg. Det blir jo over 3000 kr i tap i tillegg til betaling av bhg plassen, så det dreier seg jo om en del penger!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 ville hatt henne hjemme ett år til..hun har bare godt av det! blir deilig for dere begge..ellers ville jeg gått for femti prosent plass..det er ikke problem å få det til her vertfall..barnehagen sitt problem ...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Grunnen til at jeg får dobbel barnetrygd er fordi jeg har to barn. ;o) Skulle kanskje skrevet to barne trygder. Hadde jeg visst at jeg fikk plass til henne til neste år hadde valget vært lett, men visst ikke blir hun jo gjerne nesten 4 år før hun begynner. Og det vil jeg helst ikke. Må legge til at det var 3 valget så er et stykke og kjørre i tillegg. HI
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Dytter igjen. Håper på flere synspunkter.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 for at jenta di ikke skal miste utvilkingen sin, eller stoppe den da, så burde du absloutt ta jenta i barnehage.. (stopper jo ikke helt, men blir mye mer og kanskje bedre utvikling i bhg, der hun leker med andre barn på sin alder, får seg venner, også pedagogisk) Det har henne så godt av. Foreldre som velger og gå hjemme med barna for og få mer penger er egoister, som tenker på penga og ikke ungen... :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #16 Skrevet 17. juni 2008 Det var dårlig sagt. Om jenta mi ikke begynte i bhg før hun var 3 år hadde ikke gjort noe for henne. Vi er i åpen bhg + har venner som er hjemme med barn + hun har søsken. Og økonomi er dessverre viktig. Ikke alle som har penger i bøtter og spann. Dårlig gjort og kalle folk egoister og at jeg ikke tenker på ungen min.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Foe en utolig idiotisk ting å si..Man e nu vel slettes ikke egoist, for at man sjøl ønske å vær sammen med og oppdra ongan sine..Og det e nu slettes ikke mange kronan man får for å vær hjemme med di, fatte ikke at det går ann å si nå så tåpelig..Unga stoppe nu ikke i utviklinga selv om di ikke går i bhg..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Hærlighet, hva er dette for nor tull du sier, ungen mister/stopper utviklingen, du er langt ut på jordet. Hva med alle de som er født i 60, 70 årene som ikke gikk i bhg, har vi i dag en generasjon med 30-40 åringer, som har mistet utviklingen sin? For noe sprøyt og oppgulp du kommer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå