Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 I dag fikk jeg tlf om at jenta mi er komt inn i bhg. Hun er 19 mnd i dag. Så er ikke tvil om at hun kommer evt til å kose seg og trives. Det har seg sånn at jeg har fast 3 hver helg på en helseheim og jobber ekstra ved behov da kveld og helg. Får kontantstøtt + barnetrygd for to. Når hun evt begynner i bhg mister jeg kontantstøtten + må betale i bhg. Og må tjene ganske mye for å komme opp i samme sum. Jobber vokser vel ikke på trær heller.Hadde ikke håpt å få henne inn før til neste år. Synes hun er liten og kunne tenkt meg å hatt det sånn et år til. Hva ville dere gjort og evt synspunkter....
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hvis det ikke passer seg sånn ville jeg ventet. Går det kanskje an å be om permisjon fra plassen slik at du fortsatt har den til neste år? Det er ikke noe must for ei lita jente å gå i barnehagen så lenge man sørger for at de opplever spennende ting og møter andre barn. Jeg ville aldri hatt jenta mi i barmehage dersom jeg ikke måtte gå på skolen på hverdagene-.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du trives med å gå hjemme og du er flink til og aktivisere datteren din og hun trives med det så hadde jeg nok latt henne være hjemme ett år til! Men det er jo litt viktig at hun treffer andre barn da og at dere er flinke til gå ut på tur etc... Hun er jo ikke så stor at hun må gå i barnehagen, 3 år er vel også en fin alder for barnehagestart:-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ønsker i utgangs punktet plass til neste år, men når jeg har fått plass nå er det jo ikke sikkert jeg får til neste år. Og da er det et stort must å få henne inn.
Alba44 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hvis du har lyst og mulighet for å vente med bhg.start, så syns jeg absolutt du skal gjøre det )
Molait Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Du kan takke ja. Så ber du om halv eller kvart plass. Da får du en del kontantstøtte, lavere bhgregning og jenta di får kost seg i bhg og:) Da har du og førstekrav på fullplass senere, da du allerede har plass der. Sjekk for sikkerhetskyld, men mener det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Kan noen legge denne ut på skravle?? På forhånd takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå