Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 6 mnd ble febersyk Torsdag forrige uke. Det gikk over på søndag og nå har hun fått utslett på hele overkroppen vil ikke spise noenting drikker mme men drikker aldri opp alt.

Hun er blitt veldig sint og sutrete og alt jeg gjør er ikke godt nok.

Den eneste tiden på døgnet hun er grei å ha med å gjøre er på morningen så blir det bare verre og verre ut på dagen. Hun hylskriker av ingenting også når hun sover så gråter hun i søvne.

Vi var hos HS og lege i dag og de så at hun ikke var helt i slag, sjekket alt på henne men kunne ikke finne noe. Legen sa det mest sannsynlig er et virus men vet ikke hvilket. Fikk beskjed om å avvente ett par dager om hun ikke er bedre så måtte vi ta kontakt med legevakt og event ta en blodprøve.

Jeg vet søren meg ikke hva jeg skal ta meg til nå og vil egentlig ikke slå meg til ro med svaret jeg fikk hos legen. Hun som er så smilende og blid til vanlig, sov hele natten. Nå er alt snudd på hodet.

Jeg er oppgitt og frustrert. Er det noen her som kanskje har opplevd det som vi er igjennom nå og event kan tenke seg hva i alle dager dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Lille gutten vår har hatt feber i 5 dager og har fått noen sår/blemmer i og rundte munnen. Var hos legen igår og tok en crp og fikk sjekket han. Han sa at det var virus og vi skulle se det ann noen dager til. Han sa vi skulle gi han paraset så lenge han virket plaget. Gutten vår er også veldig sint og sutrete om dagen. Han er 10mnd. Hvis du er usikker så ta deg en tur til legen, bedre å gå en gang for mye. God bedring til jenta di.

Skrevet

møkleideg: Jeg synes det høres akkurat ut som min datter da hun hadde 4.barnesykdom for et par uker siden. Først 4 dager med høy feber opp til 40 og så utslett på hele overkroppen da utslettet forsvant. Min spiste ingenting på nesten 1 uke, men tok puppen mye så hun fikk i seg litt. Hun var veldig slapp og medtatt mens hun hadde feber og så ble hun ekstremt grinete et par dager da feberen var borte. Jeg tror det var fordi hun var sliten og hadde spist dårlig. Etter noen dager med bedre appetitt kom hennes vanlige, gode humør tilbake.

Kan det være det samme din har tror du?

Skrevet

Mini hadde en uke nå mednøyaktig det samme som Planlegger-mamma sin baby! Er den smittsom? noe som "går"?

Skrevet

4.barnesykdom, eller 3 dagers feber som det også kalles (selvom min hadde feber i 4 1/2 døgn) er et virus, så det er ikke spesielt smittsomt. Vet at en av de andre barna på barselgruppa vår hadde det like før min fikk det, så det kan jo ha smittet, men det vet jeg ikke. Det er ikke noen behandling som trengs utover å sørge for at barna får nok drikke og man kan gi febernedsettende når feberen går over 38.5 fikk vi beskjed om.

Skrevet

3 dager med feber og deretter et utslett over hele kroppen... Det høres jo ut som 3 dagers feber, eller 4. barnesykdom som noen kaller det. Blant helsepersonell kalt exantema subitum. Du kan jo google dette og se om det samsvarer med hva din datter har?

Vår lille gutt hadde det i påsken og var i relativt god form under feber fasen, men ble helt utslått i utslett perioden. Han var utilpass, ville ikke spise etc. etc. Det gikk vel totalt ei uke eller to før det hele var over. Vi behandlet med å bygge opp senga, paracet stikkpiller, saltvanns nesedråper og kledde av han når han var varm.

Det skyldes et virus, og det er lite å gjøre annet enn å lindre og å la det gå over. Gi henne godt med drikke og hva hun vil å spise. Legg prinsipper om spising og soverutiner til siden for en liten stund, og la henne sove så mye hun vil. Mange unger sover seg jo gjennom sykdommene.

God bedring!

Hilsen lege mamma :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...