Gå til innhold

krise her nå.. trenger hjelp av dere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har peiling på p piller? søren og jeg skal på kjærlighetsferie med sambo i helgen ut barn;) og har helt glemt å tenke på at jeg skal ha mensen enten frdag eller lørdag.

(går på loetta p piller)

er det noen måte jeg kan begynne på nyttbrett eller lignende for å utsette mensen? eller er det for sent? eller kan jeg ta slike utsettelses piller man får kjøpt på apoteket? eller er jeg for sent ute der og??

Noen som har peiling?? dette er jo helt tragisk... kan jo ikke ha mensen når vi skal ha en helg for oss selv på hotell!!!!

grr så sint på meg selv som ikke tenkte på dette før!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har peiling????

Skrevet

Kjenner ikke til disse p-pillene så godt men iflg felleskatalogen har du 21 tabletter med aktivt virkestoff og så en 7 tabletter som er "sukkerpiller" og i denne perioden får du mensen??? Stemmer det?? Dersom det stemmer mener jeg du kan "hoppe over" sukkerpillene og gå rett på neste brett og slik utsette menstruasjonen.... Viktig å ta ut hele det neste brettet og SÅ få en vanlig mens på slutten....

Skrevet

ååå kjempe tusen takk. mente det var noe son ja men kunne ikke huske det helt! tusen takk for hjelpen!!

Skrevet

Ifølge det jeg kjapt klarer å lese meg til på nettet så utsetter du mensen ved å hoppe rett fra ett brett til det neste uten å ta uken med "sukkerpiller". Dvs. tre uker fra brett nr. 1 så direkte over på brett nr. 2.

Dersom du har 21-dager på brettet og en uke pause så dropper du vel den uken med pause og går rett på neste brett.

Da jeg generelt er skeptisk til å hente slike råd fra nettet vil jeg anbefale deg å ringe legen og spørre. De vet / kan finne ut av slikt ;-)

Skrevet

Som hun over her skriver, kommer det an på om du nå er på slutten av brettet ditt, eller om du allerede har hatt noen pillefrie/sukkerpille-dager.

Dersom du ikke har begynt på de pillefriedagene/sukkertablettene, kan du forsette rett på neste brett. Dersom du har hatt noen pillefriedager allerede tror jeg det er værre...

Kjenner ikke akkurat de pillene du tar, men dette gjelder for alle de p-pille sortene jeg har brukt i alle fall.

Skrevet

jeg gikk på den før..å da ble jeg faktisk anbefalt å få mensen bare ennenhver mnd..så dvs at jeg tok to brett i slengen uten sukkerpillene...

så du kan fint hoppe over sukkerpillene å starte rett på nytt brett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...