Elskeråværemamma Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Vesla har blitt så forkjøla - får ikke sove... Kanskje fordi hun ikke får puste med smokken i munnen - og hun er så vant til å sovne med den. Vi har vært opp i hele natt... Noen som har råd??
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 La henne ligge med hodet høyt. Ellers fungerer sånn Mentholathunsalve veldig godt. Du smører bittelitt under fotsålene hennes og da løsner slim i svelg og bryst seg. Snuen kommer også ut. Også hoste vil gi seg.
*Smiley* Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Vi har hatt akkurat samme problemet som deg flere ganger.Smokk og tett nese. Bygg opp sengen i enden , med noe bøker feks, bruk nesespray man får kjøpt til de små på apoteket og nesesuger er greit for å få ut snørra. Utover det så må dere bare holde ut , det er slitsomt når det står på!
MurielAmanda Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 drypp morsmelk i nesa det løser opp, også bruke nesesuger.
Angie77 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hei:) Jeg ville ikke dryppet morsmelk i nesen til babyen. Morsmelken inneholder endel sukker, noe som kan føre til at nesegangene til babyen (som i utg.punktet er små) tetter seg ennå mer. Dette var et hett tips "i gamle dager", men jeg vil ikke anbefale det. Ikke morsmelk i øynene heller. Det aller beste du kan gjøre er å koke opp 1 liter vann med 1 ts salt. Hell litt av blandingen over på en liten flaske som du kan oppbevare i kjøleskap i inntil 3 døgn. Bruk feks nesesugeren, sug opp litt av saltvannet, og drypp i nesen til babyen. På den måten løsner slimet slik at det blir lettere for baby å puste (du kan bruke nesesugeren etter at du har gitt saltvannet tid til å virke). Saltet, som virker rensende, vil også forebygge bihulebetennelse. Lykke til:)
Angie77 Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 (du kan bruke nesesugeren etter at du har gitt saltvannet tid til å virke). Med det mener jeg til å trekke ut det slimet som saltvannet har løst opp. Evt kan du kjøpe saltvann på apoteket, men det inneholder det samme som oppskriften på den saltvannsløsningen jeg ga deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå