Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hvorfor maser alle så j*vlig om hvor gamle man er når man blir mor? Har dere ikke andre ting å tenke på enn akkurat det?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 For noen er det vel ekstremt viktig! Kuleste er vel at alle maser om de som er enten 18-19 eller de som er 30+.. lurer på hvor 25 havner da?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Syns det er en ganske aktuell problemstilling jeg da noen faktisk tror at de lever evig og at kroppen alltid vil fungere slik den skal med friske egg og alt dertilhørende nødvendigheter for å unnfange et barn.
lille spira Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Jeg for min del tror at det har noe med, ja faktisk, alderen og gjøre! Jo eldre man blir jo yngre blir de som er yngre - hvis du skjønner. Nå er jeg 20, veldig snart 21 år gammel. Og jeg syns søstern min på 15 er helt ubeskrivelig lite moden i forhold til mange ting, og at hun oppfører seg veldig ofte som en fjortis - noe hun jo faktisk er! Men da jeg var 15 år så syns jeg selv jeg var moden. Jeg hadde jobb - noe min søster ikke har - for og kunne kjøpe ting jeg hadde lyst på uten å være avhengig av mamma og pappa! Og jeg tror noe av den samme greia gjelder når man blir eldre. Type - ungdommen nå til dags mentalitet. Slik at når man er "oppi åra" så syns man at det er veeeeeldig ungt å få barn når man er 19 - 23 år. Men å henge seg opp i det - vel det er kanskje litt rart?! Jeg bryr meg ikke om å fortelle de som venter til de er over 30 år med å få barn at det er altfor sent (noe det selvfølgelig ikke er). Selv om jeg håper å være ferdig med de jeg vil ha innen jeg er 30år. Dette er jo, i de fleste tilfeller, noe man velger selv. Og om man er 20, 30 eller 40 år spiller vel ingen trille!?
lille spira Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Kanskje de på rundt 25 havner på "vanlig"!? De er verken "for unge" eller "for gamle"?
Underveis --> Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 For min del handler alder om å finne noen i min egen situasjon. Selv er jeg 33 og ikke gravid, og har ikke barn fra før. Når jeg nå har bestemt meg for at jeg ønsker å bli gravid, så blir man jo veldig bevisst på at man er sent ute, og ønsker å få bekreftelse på at dette er helt ok, og at mange andre før en har klart det uten nevneverdige problemer. Det samme gjelder nok for de som er veldig unge. De har også et behov for å høre om de som har vært igjennom det samme, og hvordan andre taklet det. Da jeg var barn husker jeg det var kult å ha unge foreldre. I dag håper jeg at det ikke spiller så stor rolle lenger. Det avhenger sikkert litt av hvor mang bor i landet. Oslo har f.eks. en ganske høy andel av "eldre" foreldre, så der er nok gjennomsnittet for førstegangsfødende noe høyere enn andre steder i landet. Personlig synes jeg ikke det er for ungt å få barn når man er tidlig i 20-årene, men jeg har stort sett bare meg selv å sammenligne med, og jeg er jo veldig glad jeg ikke fikk barn da. Nå skal det sies at det finnes kvinnfolk som er mer rivjern enn meg og klarer å klemme ut tre unger, ta høyere utdannelse og være i en godt betalt jobb før de er 25 år ;-)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Ja 13:38, det er nok slik det er. Føler meg ganske gammel i forhold til mange her. Selv trodde jeg alltid at jeg skulle bli ferdig mellom før 30, men omstendighetene ville noe annet. Nå blir jeg "gammal mor". hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå