Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hva gjør man egentlig når svigermor skal styre alt???? Hvordan takler dere det????? Desperat.......
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ikke et dårlig forhold til min svigermor, men synst du begynte å bestemme vel mye når førstemann kom til verden. Måtte bare rope høyt om mine meninger, så lærte hun raskt hvor skapet skulle stå. Har også en snill mann som aldri tar avgjørelser uten meg når det kommer til barna. Så svigermor vet hvem som styrer skuta.
Candy girrrl Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Vær enig, nikk og lat som du er med. Og så gjør du det DU vil
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Ber mannen si ifra, nå bor min svigermor heldigvis langt unna, stygt å si det men slik er det. Mannen min må si fra når de er her....når tulla kom til verden måtte jeg si at jeg har min egen MAMMA, svigermor ville da flytte inn å hjelpe meg de første mnd......tenke seg til...litt av en hjelp å ha en halveis fremmed mennseske boende hos seg.
Sivalur Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 jente 06/06 ny baby 08/08 Jøss, tenke seg til at hun ville hjelpe til med sitt eget barnebarn?? Vel kan skjønne at du reagerer hvis du ikke liker henne, men her høres det nesten ut som det eneste du har å klage over er at hun var litt for ivrig da eldsten ble født. Har ei venninne som har hatt svigermor boende hos seg til og fra siden januar og hjulpet med babyen (de har 3). Hun hadde nok ikke klart seg uten svigermor og er bare glad for hjelpen! Hvordan skal et sånt 'svigermonster' bli familie og ikke 'en halveis fremmed menneske' hvis man ikke vil bli kjent med dem. HI, hvis du virkelig har et monster av en svigermor og ikke ei som bare vil deres alle beste, så synes jeg du skal høre på candy grrrl. Jatt med og gjør som du vil. Lykke til.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg må vel nesten svar selv om det ikke har noe med HI å gjøre:-) Nei, jeg liker dessverre ikke svigermor annent enn i små doser, det gjelder mange andre i familien. Det er mange grunner for dette og om du hadde møtt henne hadde du forstått. Det finnes ingen andre mennesker jeg ikke liker så jeg er ikke vanskelig altså. Hennes datter får også nok av henne etter 2 timer, dessverre. Jeg holder da ut litt lenger. Når det er sakt så liker jeg å klare meg selv, greit med litt hjelp men man skal ikke presse seg på. Hadde heller ikke villet at mamma skulle flyttet inn enda mamma og jeg kommer veldig godt over ens. Er viktig å ha egne liv. Yadda du har kanskje ikke opplevd at noen prøver å styre livet ditt og bestemme hva du skal ha på ungen, når den skal sove, hvilke leker den skal ha, hva du skal spise og ikke spise når du ammer, hvilke gardiner du skal ha på kjøkkenet... you name it. Og overnattingsbesøk med 4 stk gjester på 2 små soverom det varsles samme dagen.
Sivalur Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 jente osv: Ok, det var jo litt mer informasjon. I det første innlegget skrev du bare at det var forferdelig at svigermor ville hjelpe til med babyen for du hadde jo en mor.. hørtes ut som det var greit at din mor skulle bo der (en halvveis fremmed for din mann) mens svigermor ikke var velkommen. Men da skjønner jeg jo at du er oppgitt. Må være forferdelig å ha det sånn. Min mor var til tider kontrollerende, men jeg protesterte straks hun prøvde å kontrollere ting, f.eks. hvordan jeg skulle pakke når jeg skulle flytte. Så det tok aldri helt av. Nå er hun død da, så man kan jo si at jeg slipper det 'problemet' nå. Svigermor er heldigvis en knupp. HI, beklager at jeg kuppet tråden din...
solstråle69 Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 For meg er det totalt uforståelig at svigermor kan klare å styre alt - kan du ikke si ifra da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå