Gå til innhold

Drikker sinnsykt mye vann-tegn på sykdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

17 måneder og ber om vann hele tiden. Har gjort det siden før hun var 1. Drikker mye mer vann enn søsknene og de andre barna i barnehagen.

Kan dette være tegn på noe? Vet jo at diabetespasienter blir tørste, men det ville vel gitt andre symptomer også?

Håper noen vet noe om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter drikker også myyye vann. Eldstegutten min er nå 3år og pøser fremdeles. Han kan drikke flere liter på en dag.

Yngstemann på 15mnd drikker også masse. De er jo i mye aktivitet og er nok gode og varme:) Er jo sundt å drikke vann da.

Mine gutter drikker ikke om natten som diabetespasienter gjør.

Skrevet

Takk for svar, det var beroligende- ble bekymret etter en i barnehagen sa vi burde ta henne til lege å sjekke.

Skrevet

Har hørt at en del barn bruker en kopp/flaske med vann som kos, på en måte som andre barn f.eks. bruker smukk. Er ikke sikkert de er er SÅ tørste i virkeligheten. Dette kan man teste ved f.eks å gi vann av vanlig glass, og se om det er like populært da.

Vann er sunt, men det er ikke sunt i ubegrensede mengder, de har jo ganske små kropper. Vann metter jo også, og en så liten kropp bør spare litt plass til mat også.

Tror ikke det er grunn til bekymring, men det er jo bare å ta en prat med HS dersom man er i tvil.

Skrevet

Takk for tipset- skal prøve det (vann fra glass)

Skrevet

Datteren vår drikker også masse. Men hun er veldig aktiv også. Andre symptomer på diabetes feks er jo trøtthet og at ungen er utilpass. Men tror ikke du skal være bekymret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...