Gå til innhold

Skal dagmammaen ha feriepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om man skal betale feriepenger til dagmammaer (som jobber hvitt)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart de må jo ha ferie de og. jeg betaler 10,2 % mener jeg det er av de mnd jeg har hatt henne hos dagmamma!

Skrevet

Selvfølgelig skal de ha ferie :)

Men har du da satt tilside litt av lønnen hennes hver måned, og spart det opp til feriepenger? Det er jo slik man gjør det i arbeidslivet.

Har et sånt lite hefte fra skatteetaten om hvordan dagmammaer skal betales og hvordan det gjøres skattemessig, og der står det ingenting om det nemlig.

Skal ringe skatteetaten for å sikker på at jeg gjør det rett.

Skrevet

det sto i kontrakten meg og dagmamma skrev at dersom jenta mi hadde gått ett år hos henne hadde jeg betalt 12 mnd mens hun passe i 11 om du skjønner, altså betalt for juli selv om det er ferie da, men siden jeg bare har hatt henne der fra april betaler jeg i juli (da dagmamma har ferie) ferie penger. som nevnt 10,2 % avd et jeg har betalt de mnd tilsammen. skjønte du det? ble litt rotete skrevet...

Skrevet

feriepenger betales på bakrunn av grunnlaget i opptjeningsåret, som er året før, i år altså 2007, så hun har nok ikke krav på feriepenger hos deg i år, siden du ikke "lønnet" henne i opptjeningsåret.

Skrevet

Da fikk jeg svar hos skattedirektoratet (sånn sett unødvendig å legge inn spørsmål her da, men...).

Hun regnes som selvstendig næringsdrivende, i og med at vi har hatt barnet vårt hjemme hos henne. Da har hun ikke rett på feriepenger. Dersom hun hadde vært hjemme hos oss, ville vi vært arbeidsgivere, og hun arbeidstaker. Da ville hun hatt rett på feriepenger. 10,2 % som det nevnes over her.

Skrevet

Vi betaler i alle fall ikke ferie penger til dagmamma.....

Skrevet

å oki.. da lærte jeg noe nytt. men siden vi har skrevet det i en kontrakt har jeg på en måte gått med på det! og det er nå greit nok det, hun fortjener iltt pnger i ferien hun ;) hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...