Gå til innhold

noen av dere som tilfeldigvis arbeider på nav?=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi..kan dere hjelpe meg med noe. Er ferdig som lærling i aug. Har fast jobb etter på. Går de da utifra det jeg tjener når jeg er ferdig,eller tar de med det jeg fikk når jeg gikk i lære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber ikke på nav da, men kan jo prøve å svare.. Lærlingelønnen din er vel skattbar inntekt? I så fall regnes den med, de regner ut ifra hva du har tjent i snitt i seks av de ti siste månedene (da regner de fra de best utbetalte 6 mndr).

Skrevet

Nei det stemmer ikke

Du vil få den lønnen du har når du går ut i permisjon.

De vil aldri med mindre du har vært eller er arbeidsledig ta et snitt av de beste måndene.

Du får altså den lønnen du har når permijsonen begynner. Lærlinglønnen din regnes som lønn og gir deg altså rett til foreldrepenger (som krever at du har vært i arbeid i 6 av de 10 iste måndene før perm)

Skrevet

Okei jeg som har misforstått dette da? Jeg har variabel lønn og fått opplyst dette fra nav iallefall.. men nå har jeg ikke akkurat verdens beste erfaring med nav, så kan godt være det er feil.

Skrevet

Dersom man har lønn som varierer med mer enn 25% kan man be om å få en gjennomsnittsberegning over en periode på f.eks 6 mnd eller 12 mnd, men man kan ikke be om å kun få bruke de beste månedene som grunnlag - dette gjelder kun for de som har gått på arbeidsledighetstrygd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...