Gå til innhold

Hvor mye penger er vanlig å gi i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barndomsvenninna mi som jeg ikke har så mye kontakt med skal gifte seg. De ønsker seg penger pga veeldig liten leilighet. Skulle jo gjerne gitt masse penger men har litt dårlig råd for tida, dessuten koster det masse for oss å komme seg dit + overnatting.

Hva ville du gitt eller forventet å få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger ikke å gi penger, det er jo bare et ønske.

Jeg gir 1000kr i gave til venner, mer til familie.

Skrevet

Jeg synes 500,- holder jeg da.

Skrevet

Vi gav 500 i gave til ei som jeg har blitt vennine med her gjennom DIB når hu gifta seg..

Skrevet

Jeg tenker og 1000,- men som sagt dårlig råd. Betaler ca 6500 kr for reise og overnatting (er i dk). Er jeg kjip hvis jeg gir ca 750?

Skrevet

Vi gav 1000kr til et vennepar som giftet seg nå nylig. 500 synest jeg er litt lite..men visst det ikke er en veldig close venninne, hadde jeg gitt 700-800kr.

Visst du er bedt til middag da..

Skrevet

Vi ga en gave de ønsket seg rundt ca 200-300 (osthøvel) og 500,. kr. Vi var med hele veien, middag osv.

Skal i bryllup i sommer og har da tenkt å gi ca 500,- tilsammen. Kun kafe.

Skrevet

Nei, da er du ikke kjip! hun har helt sikkert forståelse for at dere har dårlig råd, og at det koster å reise! Dessuten er jo ikke 750,- lite!

Skrevet

Nei, det er ikke lite penger. Gi 500 kroner, det ville jeg blitt veldig gla for. I tillegg bruker du jo sinnsykt mye penger på reisen. Vi gir til vanlig rundt 1000 men i sommer ska vi på et bryllup der vi nesten ikke omgåes brudeparet. Vi spleiser da med flere og alle legger 500 per par.

Skrevet

Gir 1000 til 1500 når vi er invitert uansett hvem det er.

Skrevet

Hva syns dere er ok å gi til søsken? Kan legge til at vi har ekstremt lite/dårlig kontakt ...

Skrevet

oj, rike folk som er her nå... jeg spurte for en stund siden til bror -og fikk da svar fra flest på 1000,- til søsken. Vi har gitt ca 500,- til venner... blir jo ofte en del ekstra utgifter i forbindelse med bryllup: Reise, overnatting, klær, hår, utdrikningslag, drosje + + +. Og man skal jo kunne leve utenom også.. en sommer hadde vi 3 vennepar som giftet seg, og i år 2..

Skrevet

eg husker eg fikk fra noen til bryllupet mitt 100 kr, di hadde gått i lag 4 stk og kjøpt oe te 400 kr. disse var eg ganske mye m på den tiden, syntes det var litt lite, men gjorde ingen ti.

om vi blir bedt bare te kaffi legger vi oss på godt under 500

til kaffi og middag på litt oer 500

mannen min er forlover i et bryllup te sommeren så da øker me det litt

Skrevet

vi gir 500 til venner og 1000 til familie! Får da være grenser liksom syns nå jeg da:) og hvis vi måtte ha reisa i tillegg syns jeg selv 500 er mer enn bra nok! Hvor skal det ende hvis man skal gi over alle støvleskaft? Greit med nær familie, men ikke "bare" venner

Skrevet

vi gir 500 til venner og 1000 til familie! Får da være grenser liksom syns nå jeg da:) og hvis vi måtte ha reisa i tillegg syns jeg selv 500 er mer enn bra nok! Hvor skal det ende hvis man skal gi over alle støvleskaft? Greit med nær familie, men ikke "bare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...