Gå til innhold

Andre som føler at besteforeldrene forskjellsbehandler litt?....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest foreldrene mine er myyye mer opptatt av jente-barnebarnet sitt (ungen til søsteren min), enn av gutten vår...:( Gutten vår var det første barnebarnet, og det var jo selvsagt veldig stas da! Men de har aldri vært flinke til å komme på besøk. De har vel vært her 3 ganger siden lillegutt ble født..han er nå snart 2år.. Men vi har vært mye på besøk til de da..

Når dattera til søsteren min kom til verden(1år etter lillegutt) var jo det også kjempestas så klart! De drar på besøk iallefall en gang i måneden, og snakker ikke om annet. Når mamma ringer skal hun hele tiden fortelle om hva jenta til søsteren min har lært, hva hun har gjort, hvor utrooolig herlig og fin hun er osv.Er ikke så veldig intr i å høre om småen vår..:( Dette synest jeg er veldig sårt..Synest de favorittiserer barnabarna..og at gutten vår er nr2...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare fortelle din mor hva du føler? Mine foreldre behandler alle likt. De er svært obs på dette da mors egne foreldre kunne forskjellsbehandle sine barnebarn. For meg var det bare pinlig å se dette i oppveksten. Den ene gutten fikk sååå mye oppmerksomhet, mens han andre fikk ingenting. Vi andre barnebarn følte oss bare brydd. Vi var eldre, men det kom to gutter som etterpåklatter. Min morfar kunne gjerne si "Å du er godgutten min" til han ene, men sa ingenting til han andre. Tror de ødela mye av forholdet mellom guttene seg imellom også. Så for gutten din sin skyld burde du si ifra hva du føler. Mine besteforeldre mente aldri å være slemme, de visste bare ikke bedre.

Skrevet

Jeg har så godt forhold til mine foreldre at jeg hadde spurt rett ut..

* "Hvorfor kommer dere ikke like mye på besøk til oss som til ***?"

* "Jeg føler at dere foretrekker jentebarnebarnet deres fremfor lilegutt"

osv.. Å si ting rett ut er nok det beste..

evt.. "dere er sikkert ikke klar over det men det er sårt for oss når dere forvorriserer *** fremfor gutten vår"

Skrevet

Ja, det føler jeg. Jeg syns det er ekkelt for broren min har 2 jenter(nydlige snupper) men etter jeg fikk ei lita nå så forteller mamma meg hvor mye mer spesielt det er med min og det og bli bestemor til dattra si enn sønnen:( Hun sier det ikke til han og prater masse til de og behandler dem flott da de er tilstede så er ikke slem sånn sett..

Men har hørt hun sagt det høyt til venninner da vi er i butikken og sånn og da blir jeg litt lei meg for vil jo ikke være favoritten på den måten..ja håper dere skjønner..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...