lamor Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 vi har en sønn på snart 4 år og har forsøkt å få nr to i 1,5 år. Men det er ikke så lett. Jeg har tatt blodprøver og ingen ting er i veien. På torsdag skal jeg til sykehuset for undersøkelse på gynokologiske. Håper det går bra. Jeg er så lei av å bli skuffet hver mnd. Er super deppa hver mnd når mensen kommer og er ikke til å snakke med på et par dager. Trist for sønnen min, da han ikke forstår hva som skjer. Han har nå begynt å spør når han skal få en bror, da alle i barnehagen har minst et søsken.... Og nå begynner baby nr 3 å dukke opp. Han har ingen=(=( Ekstra sårt å ikke kunne gi sitt barn søsken.... Håper det ordner seg.
lioness* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 De foretar nok en gynekologisk undersøkelse inkludert innvendig ultralyd. Da kan de se på alt det anatomiske, om det er cyster der, om det er tegn til endometriose (kan av og til ses på ultralyd men ofte ikke), om det er tegn til PCO/S osv. Har mannen din testet seg? Det kan jo være han også selv om han er faren til den første, sædkvaliteten kan endre seg.
lamor Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 mannen min har ikke testet seg nei. Hvordan foregår det, bare tar jeg med en kopp med sperm eller ??? Må han gjør det der?? Har ikke særlig lyst å ha han med på gynologisk undersøkelse akkurat.... Han er far til den første ja=)
badass_suburban-mom Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Kan de ikke s noe spesifikt på innvendig UL,så kan det være at de enten gjør en kontrastrøntgen av egglederne dine,eller evt. en laparoscopi(da tar de også å kjører kontrastvæske gjennom egglederne) Dette blir ikke gjort samme dag,men det er mulige veier vidsere i utredningen.
lamor Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2008 hvordan gjør de det da, kjører kontrast veske gjennom egglederne altså???? Hørest ut som noe som involverer sprøyter???
Prinsemammaen Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har sjekket egglederne, og da stakk de en sånn lang greie inn i skjeden. Så ikke nøyaktig hva det var for noe, var ganske nervøs. Så sprøytet de noe inn i egglederne. Dette gjorde faktisk litt vondt men var over rimelig kjapt!
lioness* Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Menn og sædtest: Ja, faktisk så gjør de det i en kopp! Ikke spesielt opphissende situasjon kanskje, men de fleste klarer å produsere noen dråper De fleste laboratoriene foretrekker at testen tas der (på et eget rom), slik at prøven ikke utsettes for store temperatursvingninger etc. Tror man i noen tilfeller kan få "dispensasjon" og ta den med hjemmefra, om det blir knotete...den må være helt fersk. Så tester de om svømmerne er mange nok, om de svømmer godt nok og om de har riktig form og fasong! Min mann har fått til svar at bevegeligheten/svømmeevnen er nedsatt... så det er nok årsaken til vår barnløshet... Litt kjedelig, men håper vi kan få det til med litt hjelp etter hvert. Må ta en ny test om noen mnd først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå