Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Har en maxi cosi til minsten. Et sånt babysete til 13 kg. Han veier kun 7,7 kg - og er 68 sm lang. Men selv om selene står på det øverste hakket, starter de litt nedenfor skuldrene hans.... Noen som kan si meg om dette er et kriterie for at setet er for lite ? mener å ha lest det. Men om det stemmer, da er jo disse setene jammen ikke laget for babyer :-(
frøkenfryd:) Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 nei tror det går på hodebeskyttelsen når babyen begynner å komme over den. at sete er for lite. vet ikke om det med selene har noe å si
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Selene skal ligge nedenfor skuldrene! Kriteriet for om et sete er for lite er at barnet enten overstiger vektgrensen eller at ørene går over ryggen/kanten på stolen.
Busy Bee Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Etter min erfaring vokser de ut av babystolen lenge før de er 13 kilo. Vår er nå 18 mnd, og fortsatt ikke 13 kg, men vi måtte bytte når han var ca 8 mnd. Da hadde han ikke lenger plass til bena, og han nådde nesten over kanten på setet. Husker ikke hvordan det var med selene, men mener de var under skuldrene da. Vi hadde også maxi cosi.
jentebanden Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Jeg mener at selene ikke skal gå opp til skuldrene, hvis du skjønner hva jeg mener. Hvor gammel er ungen da? Vi måtte bytte tidlig, syns det fort ble for trangt til våre små.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Han er kun 5 mnd - så det er vel tidlig å bytte. Han har god plass enda - bare mente jeg leste om de selene et sted. Men da stemmer det vel ikke, og det er jo bra. Førstemann var 8-9 mnd da vi kjøpte nytt sete.
miapia Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Er du sikker på at du har tredd selene i riktig hull i isoporen? Det gjorde venninna mi feil... hadde bare øverste hullet på stoffet. Ellers så føler jeg at jeg liksom måtte dra ungene litt ned etter at jeg hadde festa de, for så å stramme igjen, da kom selene riktig i forhold til skuldrene. Mini er 75-76 cm og over 9 kg. Hun går fremdeles i det setet i mormor sin bil...
miapia Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Bare for å legge til så er det VELDIG viktig at selene ikke begynner langt nedenfor skuldrene. Det er hvertfall det jeg har lært.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 det verste er om selene ligger OVER skuldrene, er ikke farlig om de ligger litt nedforbi.. men ikke atl for mye selvfølgelig. vi måtte også dra ungen litt ned i beina på en måte, også stramme mer.. satte han så "høyt "inni..
Joikaboll@ Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har alltid hørt ikke mer enn 2 cm på nedsiden av skuldrene, men hva som ligger i det aner jeg ikke.
miapia Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Enig i at det må være det verste, men de skal ikke så langt ned bak skuldrene før selene ikke har samme funksjon som de skal ha.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Sjekket nå, og de er tredd riktig - gjennom plasten og stoffet.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Nei, men han må jo ha rumpa inntil ryggen. Har tatt ut babyinnlegget - og for å sitte med god støtte så må han sitte med rumpa godt nedi vinkelen mellom sete og rygg....
miapia Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg forstår hva du mener, men prøv så skal du se at det fungerer! De skal vel strengt tatt heller ligge enn sitte når de er så små, så det er sikkert like greit :-) Men husk å stramme etter du har dradd ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå