Aprilmamma Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Er de det fleste av dere som har el akkurat 14 dager før mens kommer? Jeg har begynt å teste el for første gang denne mnd, og testet positivt 13.juni. (testen var også svakt positivit den 12 og 14.juni...) Lurer bare på hva som er vanlig med det å telle dager og sånn :-)
*Lunamor* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Dette lurer jeg også på! Selv har jeg hatt alt fra 14 dg til 30 dg!! Har vært inne å lest om lutealfasen, og det sies at det ikke er bra at den er for kort som under 8 dg. Men alt fra 10-18 dg anses å være normalt. Men det sto ingenting om for lang lutealfase, og hva det betyr..noen som vet?? Jeg hadde el 9 juni, da bør jeg vel i realiteten kunne teste 23. juni???
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Alt fra 10 til 18 er vanlig ja:) Lutealfasen min er på 10-11 dager, jeg temper for å finne ut av når jeg har EL. Jeg vet desverre ikke noe om for lang lutealfase. Hvis du hadde EL 9. kan du teste 23:) Lykke til!!
*Lunamor* Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 23.juni...er jo sååå lenge til,-tror jeg blir gal!! Har forresten fulgt med på deg dreamer, har vært her inne i 6 mnd nå, men ikke vært så veldig aktiv på skrivefronten! Uansett,-ser du har begynt med pergo denne mnd! Krysser fingre og tær for at deg klaffer for deg snart! Jeg får pergo om jeg ønsker det, har gått uten prevensjon i 11 mnd ( aktiv prøver i 6 mnd), men jeg har et håp om å klare det uten pergotime da jeg har el hver mnd. Hører mange har bivirkninger av pergo, har du merket noe av disse?
Gizom81 Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 16 dager her, men aldri testet med EL test før nå... Går litt sport i det denne gangen merker jeg. Siste gangen slo CB Digital testen ut 5 dager før ikm...
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Luna24: Ja den ventetiden fram til man kan teste er sååå lang!! Med CB digital kan du jo teste om 2 dager, men da er det bare 50% sjans for at den blir positiv hvis du er gravid. 6mnd er lenge nok det, håper det er din tur denne gangen! Tuusen takk, så utrolig snill du er! Krysser fingre og tær for deg og! Håper du slipper pergo og klarer det på egenhånd! Det er ihvertfall kjempebra at du har fått tilbud om å begynne på det da:) Jeg begynner ikke på pergo før til fredag. Reiser til syden en uke på lørdag, men når jeg kommer hjem så kan jeg jo fortelle om jeg har merket noen bivirkninger:) De fleste jeg har snakket med som går på pergo merker ikke så mye. Masse lykke til med testingen, håper den blir positiv!
*Lunamor* Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Ja, jeg kan faktisk teste om 2 dager...det er pyton å teste for tidlig, men på samme tid er det litt gøy! Er den negativ så kan man jo "trøste"seg med at det kanskje er for tidlig enda. Skal du til syden på lørdag,- så herlig!!! Håper at du får slappet av og koset deg, og hvem vet kanskje blir du smelt på tjukka *hihi* Jeg skal skrive når jeg har testet om et par dager:)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jepp, om du tester 4 dager før ikm og den blir negativ, så er det jo 50% sjans for at den er feil. Og tenk så gøy om den bli positiv!! Hehe, er helt testoman jeg da, så jeg har det med å teste tidlig. Skal til syden med en venninne, så blir nok ikke smelt på tjukka da *hihi*. Men drar til syden igjen med sambo rett etter jeg kommer hjem, og da SKAL vi lage en liten syden-spire, hehe! Skal du reise bort i sommer? Så spennende, gleder meg veldig til å høre resultatet. Håper du får opp "Gravid"!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå