Gå til innhold

åh, turnusleger. grunn til bekymring? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll i dag, å til min store overraskelse måtte jeg inn til en turnuslege. følte ikke hu hadde peiling på svangerskapskontroller stakkars. men, til saken, hu målte hjertelyden til ungen på 120 ca, og det er stor nedgang fra 156 som den lå på for to uker siden og har ligget på hele veien. å når hu målte magen, så måtte hu gjøre det flere ganger, og jeg kjennte at hu målte lengre opp enn hvor livmora ligger, men likevel var den på lik linje som sist gang, altså ikke vokst noen ting. jeg ser jo selv at magen har sunket da. hu visste ikke helt om det var normalt med hjertelyden, så måtte komme tilbake om ei uke, men, da er jeg på ferie hos familie. er det grunn til bekymring pga hjertelyden? skulle jeg ringt føden å snakket med JM for å være sikker? ble så usikker jeg nå. kom hjem fra syden på søndag, og tenkte kanskje det hadde blitt noe galt??

legger ut her også jeg, ikke mye respons på skravle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil tro at du er i de tryggeste hender hos en turnuslege!!! De er som regel mye grundigere enn sine ferdig utdannede kolleger! De bruker lang tid og kan gjerne virke litt fomlete, men det er jo nettopp for å forsikre seg om at det de gjør er riktig. En turnuslege har også lav terskel for å kontakte kolleger for en socond opinion dersom de føler at de ikke mestrer us og at noe er "galt". Men, selvfølgelig, det er lov å booke en time hos jm som ekstra kontroll eller stikke en tur innom turnusen i morgen for ny sjekk. De kan kun bli bedre om du sier fra at dette er du ikke fortrolig med!!!

lykke til!

Skrevet

Jeg er helt enig med mammma men selvsagt, det kan kanskje virke litt usikkert, men som regel er turnusleger veldig pápasselige med á fá med seg alt!

Skrevet

joda, de er jo flinke de og. var ikke det. men ble så usikker. tok kontakt med føden jeg, og spurte JM der. hu sa at det var helt normalt å at det ikke var noe å bekymre seg over=) så da var jo alt greit da=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...