Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Får alle sprøyte i låret etter fødsel? Er dette for at livmoren skal trekke seg fortere sammen? Hva er i så fall begrunnelsen? Klarer ikke livmoren dette godt nok selv? Skjønner ikke hvorfor det forventes at kroppen klarer seg fint gjennom et svangerskap og fødsel, for så å automatisk få kjemisk hjelp..? Og får babyen også sprøyte i låret? Hvorfor det da? Snodige greier.. Hilsen uvitende..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Jeg fikk i hvertfall sprøyte. Var i svime og hadde mistet mye blod, men husker sprøyta som kom før jeg ble kjørt opp på operasjonssalen. For å hjelpe livmora, vet jeg. Kanskje spesielt hvis fødselen har vært lang og hard? Sønnen min fikk k-vitaminsprøyte. Det vet jeg er standard.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg fikk sprøyte i låret dagen etter fødsel fordi jeg var rhesus - og babyen var rhesus +. Dette for å hindre at jeg danner antistoffer ved en eventuell neste graviditet.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Det er jo mye man kan sprøyte inn i et lår, da. Jeg fikk for eksempel fantastiske 10-timers smertestillende sprøyta i låret.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Hukser ikke om jeg fikk sprøyte etter fødselen, jeg tror ikke det. Kun smertestillende da jordmora skulle sy meg, men det var jo ikke i låret. ;-) Babyene får sprøyte med K-vitamin, som skal hjelpe blodet å koagulere.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Fikk dagen etter pga jeg har rh- og babyen hadde +
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 jeg fikk ikke sprøyte, ikke som jeg fikk med meg iallefall, men så var jeg utslitt etter fødselen og da..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 kan ikke huske at hverken jeg eller barnet fikk noen sprøyte. hadde litt problemer med å få ut morkaka, men fikk aldri noen sprøyte for noenting som helst.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 jeg fikk sprøyte i låret men husker ikke hvorfor...Men jenta min fikk i låret for K-vitaminer. Det husket jeg og spørre om da,hehe. Husker jeg ble sint da de skulle stikke henne(jo morsinstinktet var på plass)men ettertid var det nok til hennes beste:)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 eg fikk morfin =) men alle som er rhesus-og har baby som er rhesus + får en sprøyte i låret
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Jajamensann, dette er hva jeg har funnet ut om pitocin/oxytocin: Pitocin is a synthetic form of oxytocin, the natural hormone that stimulates the onset of labor, promotes a sense of well-being and enhances maternal bonding, given to women to induce or augment labor. The routine use of pitocin is not backed by any scientific data, and the side-effects of pitocin during labor (and sometimes during the third stage of labor to assist the expulsion of the placenta) rarely are discussed with the laboring woman. Regardless of how many labors are induced with pitocin, most of them are not medically necessary. During the 1980s, Dr. Roberto Caldreyo-Barcia, a former president of the International Federation of Obstetricians and Gynecologists and a renowned researcher into the effects of obstetrical interventions commented, "Pitocin is the most abused drug in the world today." He claimed its use was medically necessary in only about 3% of labors, yet estimates of its use range from 12% to 60%. Often, the drug is administered without the woman's knowledge and she never is told of its potential harmful risk factors. "Enhances maternal bonding"? Hehe, er hele morsfølelsen syntetisk enhanced da? Jaja, fant i hvert fall ut litt. HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå