Slalotte Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Begynner å angre på at jeg ikke dro med sambo til drammen så kunne vi bosatt oss der Har absolutt ingen venninner, eneste jeg kjenner som er på min alder er vennene til sambo og de kaller meg bare for "dama til ***** " Ingen som kommer fra kongsviner område her da som vil ha litt kontakt med meg ??? Hvordan skal det egentlig være for meg å bo her når jeg ikke har noen venner.. Har alle vennene mine i drammen Savner dem kjempe mye! Sorry måtte bare få det ut...!
frk Nilsen Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Er du i permisjon, kan du jo treffe andre på helsestasjonen. Eller treffe andre mødre gjennom DIB-treff. Se om det er noen treff du kan gå på, eller arrangere selv. Eller treffe noen kollegaer på kveldstid, øl, kino, kaffe....
Slalotte Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Har ikke jobbet i hele mitt liv så er vel bare så og si arbeidsløs.. hehe.. De har treff her, men alle er sånn 10 år eldre enn meg.. Og jeg tror faktisk ikke at det er noen på dib som er fra rundt kongsvinger
3b@rn Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Det er bare én ting å gjøre da: Få nye!! Bestem deg for at du skal bo der du bor, trives der og skaffe deg nye bekjente. Har du unger i barnehage og skole, så er det et naturlig utgangspunkt. Om ikke, så se deg rundt i nabolaget. Ta initiativ, det blir ofte tatt bedre opp enn du tro. Jeg har fått meg flere nye ordentlige venninner som jeg dels er kjent med gjennom barnehage og dels er blitt kjent med i akebakken og i nabolaget. Ja vi har til og med laget "dameklubb". Men det krever litt innsats, særlig til å begynne med. Du får igjen for dette etterhvert, se på det som investering i egen fritid og fremtid. Lykke til!
Mammaen til Isak Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Må nye venninner bo akkurat på kongsvinger da? skjønner jo at du sikkert ønsker kort avstand, men som regel treffer man jo ikke venner hver dag uansett, så om de bor litt unna er det kanskje ikke så nøye?! Hvis du savner vennene i drammen er det vel ikke noe i veien for å treffe de innimellom? Ta toget en tur, el om du/de andre kjører bil går det jo fint med en dagstur ) Jeg treffer i allefall ikke mine venninner/venner hver dag. Men føler jo at de er gode venninner å ha allikevel. Og det er dibbere i området ditt, har lest tråder om kongsvinger/kløfta her inne tidligere. Men det er jo sånn at ikke alle er intr i å bli kjent med folk irl her inne heller da ) Jeg har selv flyttet fra venner, og har venner spredt over østlandet/sørlandet nå. Det gjelder å finne løsninger som fungerer. Men det er klart, vi kan jo ha et veldig ulikt behov for å være sosiale. Jeg anser meg selv som veldig sosial, men det går fint så lenge jeg har ting å se frem til. Akkurat nå har jeg bare ei venninne i nærheten, vi prøver sees en gang i uka. Det er noe å glede seg til ) Nå har ikke jeg lest noe om deg her inne før, men du skriver at du angrer på at du ikke blei med samboer til drammen? Om dere er sammen enda, hvorfor ikke flytte etter, om det er det vennene dine er? )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Er kløfta for lang avstand for deg da? ) Jeg vil gjerne ha venner overalt jeg, er nyinnflyttet her i Kløfta, kjenner ikke så mange. Men, takket være dib kjenner jeg folk fra Lillestrøm, Ski, Jessheim ++.. Jeg liker å kjøre bil også jeg, så for meg har ikke avstand såå mye å si. Bare det ikke er over 1-2timer. =)
Jea/Emi Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg bor i Kongsvinger. Har sendt deg en privat mld
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Gå i åpen barnehage er mitt tips! Flere slike barnehager driver også venninneklubber. For tro meg; Du er ikke alene. Bor på en annen kant av landet jeg da. Ellers hadde jeg foreslått en cafètur i morgen:)
Slalotte Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2008 Har en sønn på 6 mnd snart så er ikke noe barnehage her nei.. hehe.. Jeg har ikke bil så kommer meg ikke noen steder.. Ikke går det buss her heller for, bortsett fra kl 7 om morgen og kl 16.00.. hehe.. Tror du misforsto hva jeg skrev.. Jeg bodde i drammen i et halvt år også flytta jeg til Åsnes der jeg bor nå.. Bor ikke i kongsvinger, men ingen vet hvor åsnes er bortsett fra de som bor i hedmark.. hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå