Gå til innhold

Den gamle leken "5 STEIN". Hvordan var den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker at jeg elsket den! handlet om å ha 5 småstein i hånda, kaste dem opp i lufta, snu hånda og fange dem oppå. De steinene som falte ned på bakken skulle du vinne tilbake på noe vis så ikke motstanderen fikk dem??? var noe med å kaste hver stein i lufta og ta hånda i bakken og opp å fange steinen igjen før steinen kom nedover og traff bakken???

Noen som husker reglene???!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

riktig det..

Man har fem setiner opppå hånden. Man hiver dem og prøver å fange dem.

Da som faller i bakken skal man "fange" ved å hive en stien i lufta og fange en på bakken og så den du kasta i lufta (før den treffer bakken)

gjentas til du har fem steiner igjenn..

En alternativ versjon er med to spillere.

Begynnelsen er lik (fem steiner oppå, hiv og prøv å fange dem igjenn), men man bytter tur på å røve å fange steinene på bakken.

Den som tilslutt bare sitter med en stein har tapt..

Skrevet

Off, skjønner ikke helt..... Begynte du ikke med 5 steiner inni hånda? Du sier oppå??? Du må forklare...... :o) Og når du skal fange dem tilbake, skal du ta opp stein fra bakken da FØR du fanger den som er i lufta?

Tror det er den med to spillere jeg spilte før i tiden..... Men hvordan var det: De steinene du mista på bakken, var det de du kastt i lufta for å vinne tilbake. Eller satser du må en måte dem du allerede har ved å kaste dem opp og prøve å ta opp fra bakken?

HUSKER IKKE!!!

Skrevet

mener vi begynte oppå hånda, men sikkert de som gjorde det motsatt..

Når man skulle vinne steiner, måtte man satse en stein.

Og man må ta opp fra bakken før man fanger den i lufta, mister du den i lufta taper du begge, fanger du bare den i lufta får du beholde den

Skrevet

Ok. Kunne man da satse den igjen, eller brukte du opp din tur med å satse alle steinene du hadde 1 gang??

Skrevet

det husker jeg faktisk ikke.

I barnehagen lekte vi (jeg var annsatt) med annenhver tur uansett..

Skrevet

ok. Takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...