Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Se der fikk fanden fordi han var dum.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Ræva mi ler absolutt mest når jeg sjøl tar folk i juks, det er faktisk en særdeles tilfredsstillende følelse.
Abra Makabra Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Ræva mi ler ikke av noe. Er det noe feil med meg?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Aldri skjønt greien med å jukse på barneskolen, ungdomsskolen eller videregående - på høyere nivå er det bare lavmål som bevitner egen uintelligens.
dårlig ånde Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 det som er så trist er at det er så utrolig mange som taes i juks, er det ikke en eller annen norsk fyr i sverige som nå utredes for juks, helt tilbake til doktorgraden sin? blir litt redd jeg, det er ikke alltid så lett å spore tilbake ideer og fraser for å finne ut om de er ens egne eller ikke, hvertfal ikke når man kommer opp på høyere nivå. verre med hun dama som prøvde seg på nokut og påstod at det bare var en spøk. da lo dommeren så rompa rista hvertfall.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Enda vanskeligere å forstå at de klarer å se deg i øya mens de påstår at det er deres eget, eller at de ikke kjente til at det var forbudt å stjæle.
xxxJulianexxx Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Misunnelig fordi du ikke hadde karakterer og evner til å komme inn på jusstudiet??
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Hør her, amatør, det var ingen studier jeg ikke kunne kommet inn på.
badass_suburban-mom Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Første avdeling juss er et åpent studium,ditt brødhue. ALLE som har bestått vgs kommer inn.
xxxJulianexxx Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Sier du det! Nå er det tilfeldigvis ikke sånn at ALLE har evner nok til å bestå vgs heller. Og hvis du skulle lure; Jeg har bestått ja. (Da slipper du å skrive et innlegg for å spørre vet du:o))
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Fordi om du er nedrig nok til å beskylde andre for latterlige ting så er det ikke gitt at folk gjør det samme. Makan på elendig diskusjonsteknikk.. Jeg føler litt med jusstudentene dersom juksen er et resultat av dårlig info, i utgangspunktet godkjent gruppearbeid som gir utslag på plagiatleting.
badass_suburban-mom Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Har du ikke evner til å bestå vgs,så mugler du neppe over det "tapet" det er å ikke komme inn på jusstudiet uansett.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Jeg kjenner ikke saken i detalj, men om det slipper gjennom én gang er det ikke noen grunn til å ikke grille dem på spidd om de ved en ekstra gjennomgang faktisk viser seg å ha plagiert. Det blir å rette baker for smed - første faglærer tok det for god fisk, ergo er det ikke studentenes feil, lizzm. Plagiat er sjelden gråsoner, man gidder sjelden ta bryet med å kjøre sak på studenter som er gråsonemateriale, det er nok av faktisk uærlighet å ta fatt i. Dessuten underskriver man nok også på UIB på at man har produsert dette selv.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Tas man for plagiat bør man faktisk få det på vandelsattesten sin, i tillegg til den evt utestengelsen fra høyere utdanning for x antall semestere som er vanlig takst.
piano♫ Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Jeg godter meg (vanligvis i mitt stille sinn) over ALLE som blir tatt i å ikke ha fortjent det de har fått, det være seg trygdesnyltere, eksamensjuksere, you name it.
Antinissen Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Altså, jeg er selvfølgelig 100 % imot juksing, men saken på uib var jo ikke så opplagt, var den vel..? Jeg har ikke fulgt helt med i det siste, men like etter bomben smalt så kom det jo også frem at dette handlet om obligatoriske oppgaver, som man faktisk hadde muligheten å samarbeide på. At flere oppgaver ble levert som var samarbeidsprosjekter og da oppfattet som plagiat er jo ikke reelt som juks..? Syns noe av debatten skulle vært hvorvidt disse obligatoriske innleveringene har livets rett, evt om samarbeid bør utgå. Mulig det er ting jeg ikke har fått med meg, siden interessen min begynte å dabbe av for en god stund siden. Greit nok at alle mine fordommer mot f. eks jusstudenter resulterer i å ønske dem mye motgang, men de får meg ikke til å tro at en sååå stor gruppe studenter har utvist en så eksepsjonelt dårlig dømmekraft. Det var rett og slett litt for mange til at jeg tror de har jukset met viten og vilje. Jeg foreslår kommunikasjonssvikt som forklaring.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #20 Skrevet 17. juni 2008 Spisdegtilsamordnaopptak.no - åpent studium? Hehe, ja, akkurat. Jeg tror poenggrensen var typ 57 eller 58 på UiO - ikke så veldig lavt i Bergen heller, litt lavere i Tromsø - kanskje 50 eller noe.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Det stemmer rotta, ikke mye åpent første året nei. Hadde i lengre tid planer om å studere juss, hadde søkt, kommt inn og et var bare noen uker til jeg skulle begynne. Men så våknet jeg en morgen og innså at det ikke var meg som ville studere juss. Ombestemte meg og er jævlig glad for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå