Gå til innhold

Da har vi bestemmt oss for å være ærlige...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle vet at vi slet med jenta vår, og de vet også hvor problemet ligger. men jeg merket tydelig at de ikke helt har sjønnt hva det går i. Jeg har nettopp flyttet hjem til hjemplassen min. det er en øy hvor det ikke bor så velig mange folk. Alle driver å maser om at vi må begynne å prøve med neste slik at ikke tulla blir større. Sier at det er kjekkt når det ikke er så stor aldersforskjell osv.. Dette gjør utrolig vondt da jeg vet at vi mest sannsynlig aldri kommer til å lykkes med å gi henne noe søster eller bror:(

I tillegg maser de nermeste om graviditeteter, terminer, fødsler og babyer. det skjærer langt inne i hjerterota. Så nå en dag sa jeg i fra til min svigermor om at dette orket jeg ikek lenger å høre på (har sagt det før). det gjør så vondt. hun godtok det å sa hun skulle sjerpe seg (er mange andre også som snakker om det).

Så i går sa jeg til mannen at nå gidder jeg ikke å holde dette hemmelig lenger. orker ikke å høre alle disse ordene. Så hvis de sier vi må begynne med nr.2 så skal jeg være helt ærlig å si at vi har prøvd siden jenta vår ble født, og at vi også denne gangen sliter. jeg komemr i tillegg til å si at vi mest sannsynlig aldri kommer til å få det til.

da slipper jeg å høre på alt dette dritet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er et tøft valg dere gjør jeg... Det er utrolig kjipt når folk maser om sånt, noen fatter bare ikke at det kan vært en vondt tema...

Til og med en bekjent av oss som vet veldig godt hvordan vi hadde det mens vi prøvde (han jobbet i huset her da) spurte oss om vi ikke skulle ha nr 3 snart... da mistet jeg all tillit til mennesker.,,,

Skrevet

Ja, det er utrolig hvor mye dumt folk kan komme til å spør om. nei, det er ikke så lett når de fleste klarer det så lett, de aner rett og slett ikke hvor mye det sliter

Skrevet

Jeg synes det er bra å være ærlig, jeg,, Vi har vært det hele tiden og det er ingen som maser på oss. Ja, utenom en ubetenksom nabo da som bare MÅ spørre hver gang vi treffes..

Vi har sagt det som det er. Vi har prøvd lenge og det ser dårlig ut, men at vi enda ikke helt har gitt opp håpet...

Skrevet

Hei Tryne! :)

Ja, det hørtes ut som en god plan. For den fertile verden er ikke det å slite et tema en gang, mange klarer rett og slett ikke å tenke at enkelte kanskje sliter. Uten om de som sliter selv da. :) Jeg har også begynt å være ærlig ang det at vi ikke får det til, og det føles veldig behaglig faktisk. Det vanliggjør det litt syntes jeg. Jeg vurderer også å fortelle det til folk når vi starter med IVF etter sommeren.

Håper at det hjelper deg å fortelle om det, og at du kan glede og ta del i andres prat om graviditetstema med glede etter hvert. :)

Skrevet

Vi har vært ærlige lenge, og syns det er bedre. Men dette er jo veldig individuelt, man må jo velge mellom "to onder" hehe... de aller fleste tar dette veldig fint når vi sier det som det er,. men innimellom får vi disse velmenende rådene om ikke å stresse og alle historiene om de som kjenner noen som adopterte osv... Men det siste året har det vært helt stille på de velmenende råd-fronter, folk har skjønt at det er alvor... Så nå hører vi ikke sånt mere :-)

Skrevet

jeg er nyskjerrig.. hvorfor sliter dere slik med å få barn? hva er gale?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...