Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Alle vet at vi slet med jenta vår, og de vet også hvor problemet ligger. men jeg merket tydelig at de ikke helt har sjønnt hva det går i. Jeg har nettopp flyttet hjem til hjemplassen min. det er en øy hvor det ikke bor så velig mange folk. Alle driver å maser om at vi må begynne å prøve med neste slik at ikke tulla blir større. Sier at det er kjekkt når det ikke er så stor aldersforskjell osv.. Dette gjør utrolig vondt da jeg vet at vi mest sannsynlig aldri kommer til å lykkes med å gi henne noe søster eller bror:( I tillegg maser de nermeste om graviditeteter, terminer, fødsler og babyer. det skjærer langt inne i hjerterota. Så nå en dag sa jeg i fra til min svigermor om at dette orket jeg ikek lenger å høre på (har sagt det før). det gjør så vondt. hun godtok det å sa hun skulle sjerpe seg (er mange andre også som snakker om det). Så i går sa jeg til mannen at nå gidder jeg ikke å holde dette hemmelig lenger. orker ikke å høre alle disse ordene. Så hvis de sier vi må begynne med nr.2 så skal jeg være helt ærlig å si at vi har prøvd siden jenta vår ble født, og at vi også denne gangen sliter. jeg komemr i tillegg til å si at vi mest sannsynlig aldri kommer til å få det til. da slipper jeg å høre på alt dette dritet
Prinsemammaen Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Det høres ut som en klok avgjørelse!!! :-)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Uff, stakkars deg, skjønner veldig godt at det må være vanskelig for deg. Er nok en veldig god avgjørelse å være åpne om det:) Forhåpentligvis får dere masse god støtte! Håper du snart får en liten spire i magen som blir der i 9 mnd:)
Dotten Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Huff. Er helt enig med deg der ja! Håper de rundt deg går litt stillere i dørene fremover, og ikke minst viser deg nødvendig medfølelse og backer dere opp! Lykke til, og la oss endelig håpe at dere får til å lage et søsken! Vi sliter også, og jeg er nå i min 24. pp med nr. 2! Huff!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2008 takk. Jeg hadde håpet på mer støtte ja, i stede griller de meg med unødvenig informasjon, og i tillegg disse dumme spørsmålene da. Av og til lurer jeg på om jeg er den eneste i verden som sliter, man møter så mange "dumme" mennesker. Til dere to med alle de "pp'ene", jeg har ikke ord for hvor synd jeg synst på dere, skulle ønske dere slapp å være i samme båt. Det som sliter mest på meg er vel at jeg vet at jeg kommer nok ikek til å få det til, også det at jeg vet at det haster:(
lamor Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 vet akkurat hvordan du har det. Vi forsøkte i 9 mnd for å få nr en, men da var jeg bare 24 år. Han er nå snart 4 år og vi har forsøkt 1,5 år å få nr to. Jeg skal til utredning på sykehuset torsdag. Lurer på hva de sier der. Det er kjempe sårt å se alle som får babyer og ekstra fælt er det at min sønn nå har begynt å spør etter søsken og hvorfor alle i barnehagen har det og ikke han...... I tillegg så spør både min familie og sviger familien samt venner at vi må skynde oss å få et til før han blir for bortskjemt osv osv...... Håper å få en konklusjon på torsdag og forhåpenligvis en som jeg kan leve med..... Tanten min slet med å få nr 1, 3 ganger prøverør. Etterpå forsøkte de på nr 2 også med prøverør, men det gikk ikke. De forsonte seg med at det ikke gikk og nå plutselig når sønnen hennes er 7 år ble hun gravid naturlig med nr 2 og fikk en flott jente som nå er 1 år=)=)
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Synes utrolig synd på deg og! Spesielt siden det haster så mye for dere. Du er jo i en situasjon som er veldig uvanlig for en som er så ung. Virker ofte som man er den eneste i verden som sliter, folk sier så mye dumt og skjønner jo ingen ting! Får håpe du får litt bedre støtte nå som dere er åpne om det:) Vet du når dere skal begynne med 2. IVF?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2008 Til lamor håper de finner ut av hva som er galt med dg. jeg fikk diagnosen overgangsalder som 18 åring, er i dag 22 år. jeg har snart ikke flere egg igjen, og de jeg har er dårlige. Så desverre vil det nok ikke komme ett barn hoppende så mye senere hos oss
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2008 Til dreamer. Jeg satser på å begynne med 2.IVF forsøk i august. da skal vi i gang med ett annet opplegg. jeg har surfet rundt på nettet for å se hva jeg kunne finne. På ett amerikasnforum sa de hva protokoll som var best for oss. denne har jeg bedd om å få prøve, så det er det jeg skal nå neste gang
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Så utrooolig spennende!! Håper det fungerer for dere, og at det blir full klaff i august. Masse masse lykke til! Krysser ALT jeg har for deg, og håper av hele mitt hjerte at det 2. IVF forsøket gjør at du blir gravid:)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Vær ærlig! Jeg heier på dere! Jeg bor selv på en liten plass, og når venninnene mine rundt meg får barn av å se mannens boxer, så er det vanskelig for oss... Alle maser, til og med rep. fra kommunen... De vil jo få opp folketallet her! Dersom man er åpen vil folk ikke mase lenger, og man kan få være i fred. For vår del, siden jeg har pcos, så blir det bare vanskeligere når jeg stresser... Stress er ikke bra for kroppen, ikke til vanlig, og iallefall ikke når man prøver å få baby, verken på naturlig vis eller med litt assistanse! Vi har vært åpen til en del av vennene våre angående vår situasjon, og jeg har faktsik tenkt å skrive et lite innlegg om pcos i den lokale "avisa"(mer en lapp, med en slags oppsummering av de to siste ukene, egentlig...'). For jeg orker ikke mer, og mannen min orker ikke mer! Lykke til! Jeg håper at dere får deres barn nummer to snart
Dotten Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Skal virkelig krysse fingre og tær for deg Tryne! Håper så for deres del at dere får dere en spire til. Vi har jo ei jente på 2,5 år, men begynner å høre nå, at nå er det påtide med søsken kanskje? En kompis som liksom ikke skulle ha mer enn den ene de har, kom å fortalte her før i år at de nå skulle ha nr. 2. Og så klarte han å trøkke ut av seg til min samboer... Ha, ha. Der slo vi dere! Hva faen tenkte jeg. Noen tenker så absolutt ikke lenger enn nesen rekker. Jeg har vært til undersøkelser og alt er bra... men litt vanskeligere å få med sambo på en liten test, men vi har jo klart det en gang før, og den gangen uten problem. Meeeen, jeg begynner jo å bli gammel, så jeg kan liksom ikke vente i all evighet. Du der i mot, skulle jo hatt nesten 20 år enda før du skulle begynne å "frykte" alderen for ikke å bli gravid. Livet kan være så urettferdig. Jeg er veldig glad for at vi har snuppa vi har, men skulle gjerne ønske hun kunne få søsken ja! Krysser fingrene for oss alle her inne Klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juni 2008 Til dreamer Lykek til til dg også. håper at vi triller videre begge to. For min del må det skje snart hvis det noen gang skal skje.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2008 ja, det er slitsom når man bor på en liten plass. Jeg får høre det HVER ENESTE dag,uten unntak. veldig sltsomt. Når det gjelder mitt problem så sies det at stress ikke er bra slik som hos dg. dette fordi at FSH verdien stiger (den er allerede forhøyet, noe som IKKE er bra). familien vår har visst det hele veien, men det hjeper ikke når de ikke har lært å ta hensyn. kjempe trist. men nå tror jeg vi får være opne for alle, for dette orker jeg ikke. lykke til til dg også
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. juni 2008 Til dotten ja, det er mye rart folk kan kome til å si, det tyder på LITEN inteligens. det finnes desværre mange av de. man får lyst til å gi de ett slag i tryne. Alderen er absolutt en stress faktor, litt ironisk at den er en stress faktor også hos meg. ikke noe kjekkt i det hele tatt. jeg som skulle hatt så mange fruktbare år, jeg har faktisk ikke hatt en eneste en av de
Dotten Skrevet 17. juni 2008 #18 Skrevet 17. juni 2008 Huff ja. Men vi får håpe på et stooort lite mirakel for deres del Lykke, lykke til
2prinsesserogbim Skrevet 17. juni 2008 #19 Skrevet 17. juni 2008 Ja jeg vet hvordan det er der hjemme, så jeg skjønner nok at det ikke er noe kjekt å høre på.... Jeg har det da lettere enn deg, men får jo også sånne komentarer, og vet det ikke er noe gøy når vi faktisk prøver men ikke får det til... det er jo i grunn ikke noe kjekt år alle går rundt å sier "stakker dere, osv.." men skjønner dere har har bestemt dere for å si det som det er
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. juni 2008 VI (gjelder også dg) vil ikke si det til folk uten at det selv blir tatt opp, så det er ønskelig at du ikke sier noe til noen enda. Vi kommer berre til å si fra til de som kommer slike teite kommentarer. for jeg orker seriøst ikke mer
2prinsesserogbim Skrevet 17. juni 2008 #21 Skrevet 17. juni 2008 Nei er du gal, jeg skal ikke si noe, det er opp til dere det der... Ikke snakker jeg noe særlig me noen hjemme heller..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 17. juni 2008 Da er vi enige. men jeg tenker det kommer til å gå en stund nå, så vet vel alle det. pleier å gå kjappt. Når en vet det så får som oftest alle andre vite det også. men det kommer an på hvem som får vite det da. uansett, som jeg sa, er dritt lei. Å det er så vondt å vite at jeg ikke klarer å lage noe særlig med barn til mannen og at jenta mi mest sannsynlg aldri får en søster eller bror. ikke nok med det så er jo jeg en type spm ELSKER barn, så det gjør virkelig vondt dette her
2prinsesserogbim Skrevet 17. juni 2008 #23 Skrevet 17. juni 2008 Ja skjønner at du har det vondt... Nei det pleier ikke ta lange tiden før alle får vite det. Livet er desverre lang fra rettferdig, og ike bare litt heller... Jeg ønsker et lite snart, men ser ut for at ting tar tid... Håper dere får gitt et lite barn som trenger dere, en familie snart.. om det ikke blir fra dere og dere ønsker så klart... det er jo ikke det samme, men det er mange barn der ute som trenger sårt noen som dere
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #24 Skrevet 17. juni 2008 ja, men hvis vi skal adoptereså er det minst 6-7 år før vi får se barnet, vi er jo for unge til å adoptere:(
2prinsesserogbim Skrevet 17. juni 2008 #25 Skrevet 17. juni 2008 Ja vet det er innmari lenge til=( sånn som jeg mener å ha lest her så ville dere vel ikke ha donor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå