Edelweis Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 var på kontroll i dag, å til min store overraskelse måtte jeg inn til en turnuslege. følte ikke hu hadde peiling på svangerskapskontroller stakkars. men, til saken, hu målte hjertelyden til ungen på 120 ca, og det er stor nedgang fra 156 som den lå på for to uker siden og har ligget på hele veien. å når hu målte magen, så måtte hu gjøre det flere ganger, og jeg kjennte at hu målte lengre opp enn hvor livmora ligger, men likevel var den på lik linje som sist gang, altså ikke vokst noen ting. jeg ser jo selv at magen har sunket da. hu visste ikke helt om det var normalt med hjertelyden, så måtte komme tilbake om ei uke, men, da er jeg på ferie hos familie. er det grunn til bekymring pga hjertelyden? skulle jeg ringt føden å snakket med JM for å være sikker? ble så usikker jeg nå. kom hjem fra syden på søndag, og tenkte kanskje det hadde blitt noe galt??
C@milla *EMIL* Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Jeg må si at jeg ikke har veldig peiling på dette, men jordmor målte babyen min sin hjertelyd til 140. Da hadde hun ventet ei stund etter at hun kjente og presste på magen. Hun fortalte meg at dette var fint, og om hun hadde venta ei stund til så ville den nok vært nede i 120.. altså at babyen blei litt aktiv etter at hun vekte han, og ville roe seg litt etterhvert..Men som sagt, ikke så veldig peiling på dette..
Edelweis Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 men bebis var våken når vi målte hjertelyd da. kjente det rullet inni der. og hørte det på monitoren også, blir sånn rar lyd når den lille rører seg. er i uke 34+4 idag. synes bare det var stor nedgang fra 156, til 120. og som sagt så ble hu litt betenksom selv også.
C@milla *EMIL* Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Ja..var jo litt mye. Om du ringer føden så er det jo bare et spørsmål ) De kan nok svare deg på det. Mener de at det er normalt, så blir du jo roligere selv..
Edelweis Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 ja, det er sant. får bare ringe å høre da. tenkte kanskje noen ville fortelle meg om de hadde opplevd lignende=) takk for svar=)
C@milla *EMIL* Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Ja det pleier å hjelpe med noen andres meninger, selv om jeg ikke har opplevd selv da.. kommer kanskje noen flere om ei stund? Men bare ring du, det er jo ikke store heftelsen for de å svare på dette:o)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg dro til jordmor etter at jeg fikk time hos turnuslege i mitt forrige svangerskap. Hun målte blodtrykket 3 ganger, lette etter hjertet til babyen på et helt annet sted enn hva fastlegen og jordmoren min gjorde. Så at hun tenkte fælt, men spurte ikke etter hjelp. Følte meg usikker etter å ha vært der. Nå går jeg bare til jordmor istede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå