Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Er nå i min 30.svangerskapsuke(29+3) og har de tre siste dagene følt meg litt dårlig. Har plutselig hovnet opp mye mer enn vanlig i hender og bein. Klarer meg ikke gjennom dagen nå uten paracet for hodepinen er helt grusom! er veldig svimmel stort sett hele dagen,og har vondt i magen... Med andre ord, mye greier!! Forrige kontroll var blodtrykket på 132/80 og urinen var fin,det var 9.juni. Tror dere det er grunn til bekymring?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Jeg ville nok ringt legen, ja... Det høres ikke godt ut å gå sånn om du kan få slippe og det ville nok vært greit å få sjekket blodtrykk og urin på nytt selv om det bare er en uke siden sist.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har sendt en mail til jm,og hun bruker være kjapp til svare. Kjenner bevegelse fra krabaten i magen,så han har det foreløpig bra... Men kjenner jeg er litt bekymret.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Huff. Det skjønner jeg godt... Jeg hadde blitt veldig bekymret selv. Det går sikkert kjempefint bare du får sjekket opp og roet deg ned
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Ja ring legen. Jeg hadde fin urinprøve fredag 6. og lørdag 14. var den ikke bra. Så det kan tydeligvis gå fort det der. Lykke til!! :-) Håper det går bra med deg!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Takk for det:) Hvordan går det med deg da,groma82?
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jo takk, det går greit. Hadde en kraftig urinveisinfeksjon så jeg går på penicillin. Ser bare fram til å bli ferdig med den, blir så slapp og uvel av den. Men det går heldigvis over :-)
m*78 Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Hei. Hvordan går det med deg? Har du hørt fra jordmor? Om man plutselig hovner opp, å ikke har vært plaget mye med det tidligere bør man alltid kontakte lege/jordmor, å få sjekket urin og blodtrykk. Håper alt er bra med deg, å at du snart er i bedre form!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Ja jeg har fått svar. Skal komme for en sjekk og blodprøver i morgen rundt ett,og om jeg ble værre i løpet av kvelden/natta skulle jeg ta kontakt med sykehuset. Nå har jeg lagt meg i senga,for jeg føler meg helt kjørt... Så er ikke helt i toppform kan du si. Får håpe det ikke er noe mer alvorlig enn at jeg er generelt sliten;)
pusi og lille pusi:) Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 hørtes ut som svangerskapsforgiftning...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Er det som bekymrer meg,men håper det viser seg at det er en annen grunn til at jeg ikke føler meg bra...
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Da har jeg vært hos jordmor. Har hevelser i ben og hender,proteiner i urinen og ved første måling av blodtrykket viste det 150/95,og da ble det snakk om innleggelse... Men fikk vært der litt,slappet av på en benk,og da gikk det litt ned. Tok noen blodprøver,og fikk beskjed om å dra hjem,ta det helt med ro fram til jm ringer ang svar på blodprøvene. Så her sitter jeg i sofaen med data'n på fanget,fått mamma til å hente guttene i barnehagen å ha de fram til sambo kommer hjem fra jobb. Så mer med ro enn det får jeg ikke tatt det! Jordmor fortalte at det går et virus nå,som har mange like symptomer som svangerskapsforgiftning. Som hodepine,svimmelhet,kvalme og vondt i magen. Så det er fortsatt et håp om at det kan være dette i steden,og heller det, da jeg ikke er lenger på vei enn 30uker:(
m*78 Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Du får holde oss oppdatert på hvordan det går med deg da. Skal krysse fingrene for at det ikke er svangerskapsforgiftning!
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 Takk for det:) Håper virkelig ikke det er det... Da kan det bli en liten gutt med en tøff start på livet:(
TrustNoOne (but Me) Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Da satser jeg på at det er virus jeg har fått, har gått i en uke med svimling, kvalme og generelt følt meg elendig... sikkert bare noe som går:) *puster litt lettere*
jente Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Hei,, Ta en kontroll på sykehuset,, Jeg følte meg uvel på fredagen, og hadde til da har normalt blodtrykk, men hadde plutselig 170/111 i blodtrykk, vondt i hodet - da foran ved pannen og var fra og til kvalm. Jeg hadde begynnende svangerskapsforgiftning. IKKE ment å skremme deg, men ta en kontroll, det at jeg hadde så høyt blodtrykk var ikke i tankene mine en gang.. Men.. ta heller en sjekk for mye, enn en for lite,,, God bedring.
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Takk for det. Kan ikke få sjekket så mye mer enn det jeg har sjekket til nå. Prøvene som er sendt til sykehuset er de samme som de ville tatt om jeg troppet opp på sykehuset. Får bare smøre meg med tålmodighet å vente på svar;) Men hva har du fått beskjed om å gjøre nå da,jente?
Gjest Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Du burde ikke sjekket det da,Zoulfire *Høygravid*?! Tenk om det svangerskapsforgiftning? Da får ikke den lille i magen den næringen den trenger,og det kan være farlig for deg også!! Og du er tilogmed høygravid... Jo nærmere fødsel man kommer jo "vanligere" er det å få det... Nå ble jeg bekymret på dine vegne,kom deg til en kontroll,Zoulfire;)! Hvor lenge har du igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå