skal bli 2barnsmamma:) Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 funker rådene hun gir? vurderer å kjøpe den. sliter skikkelig med nattesøvnen for tiden og nå blir det krig...he,he:)
Snupi27 Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 venninna mi har den og jeg lånte den. det står egentlig lite om babyene (0-1 år) men ganske mye fra der og oppover.. jeg syns ikke det var så veldig mnage råd der men noe har jeg da fått "råd" om fra henne og de har så og si funket.. =)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 *christine og lille Emiliemor*: Hvilke råd var det du fikk som funka??
badass_suburban-mom Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Funka og funka... Brukte en kombo av metoder,nærmestliggende "hysj-metoden",og det funka helt fantastisk! Synes boka er bra,men ikke alle metoder passer forhvem som helst,så du må nesten bare prøve deg frem... Men ikke et dumt kjøp,vaffal.
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 søkte opp hva denne hysj-metoden innebærer: Er for å få barn til å sove selv. Først å fremst for babyer mellom 8-12 uker. Man legger barnet etter den faste leggerutinen, med bading mat etc. Sitter ved siden av senga og når barnet hyler eller gråter så legger man en hånd på halve ansiktet eller på brystet og holder den der og holder baby med den andre hånda i babys hånd. Sier hyyysjj høyere enn babyen gråter og når det stilner så sier man hysj mye lavere. Babyen skal roe seg etter en stund med denne metoden. Det tar 20-30 min før barnet sover dypt nok etter det har sovnet og da går man ut, og krysser alle fingre og tær man har at baby sover videre:) Når baby begynner å gråte flere ganger skal det etterhvert holde å sie hysj uten å legge handa på han og etterhvert bare si hysj fra døråpningen. Verdt et forsøk! Men skeptisk på å la de gråte sånn, selv om du sitter vedsiden av.....
Legekjærringa Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 jeg har boka og synes den er bra...men ved gjennomføring trengte jeg mer detaljer som jeg søkte andre steder. Bruker boka som oppslagsverk og synes den har mange smarte knep/råd...og en over-all fin grunnbok Skjønner at du er sliten og er klar for "krig"...og for å "vinne" så er det den som er mest utholdende og konsekvent som gjør det.....men kampen må vinnes med gode trygge og vennlige metoder og rutiner. Det finnes mange metoder man kan bruke, men man må satse på den metoden man har tro på, være konsekvent og overbevist om at man gjør det for barnets beste (gjelder også kroppspråk) -. så man må virkelig sette seg inn i metoden man velger før man gjennomfører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå