Gå til innhold

spise sunt, dag1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en tråd hver dag, så slipper vi å få en laaaaang tråd!

Hva er planen deres jenter?

Har startet med havregrynsgrøt til frokost. Noen som vet om de har sluttet å selge den quick and easy grøten?Den var jo såå god. Synes den hjemmelagede er litt kjedelig. Glemte å handle inn rosiner:)

Ellers blir det knekkebrød i stedet for brødskive til lunch, med makrell i tomat, litt frukt og en rett i koppen.

Middag i dag er pasta, kylling og pesto:) Det er goooooooooooodt, kanskje ikke sunt, men jeg gidder ikke å bli helt vill. Skal jo klare å komme meg igjennom det også:)

Sambo skulle være så snill å handle inn til smoothie i går..Kom hjem med en svææær pose JORDBÆR!jeg ammer...:( Skal handle inn noe annet frukt i dag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du ønsker å spise sundt. Havregrøt er bra, men er jo en del kalorier hvis du prøver å gå ned i vekt (forsto det sånn i går). Den quick and easy-grøten har masse sukker, så den er ikke akkurat sunn. Vanlig pasta er ikke spesielt sunn, velg fullkornspasta, selv om kalorinivået er ca samme. Smoothie er jo kjempegodt og sunt, men husk at du ikke kan spise ubegrenset med frukt hvis du skal ned i vekt. Jeg spiser forresten jordbær mens jeg ammer, ingen reaksjon her. Man må prøve seg fram.

Lykke til :)

Skrevet

Grunnen til at man ikke skulle spise jordbær var at man trodde det var allergifremkallende, men nå vet man at det er allergiforebyggende. Så dersom de små ikke får vondt i magen av det ER DET BARE Å NYYYYYTE :o)

Skrevet

quick and easy e anbefalt av grete roede og det e sje de verste sukker artene i den så jo den er sunn:) men ja de selger den enda,men har skiftet pakning...jeg skal svelge slangen i kveld så jeg må faste frem til det så jeg starter med dere imorgen,er stein klar!!

Skrevet

Åh, jeg tror jeg hiver meg på her. Kanskje klarer jeg å bli motivert.

Idag har jeg spist sånn passe sunt:

Knekkerbrød m smøreost

Skiver med makrell i tomat

Hjemmelaget fiskegrateng med gulrot/brokkoli

Ekstra lettmelk til forkost/lunsj

Banan

Tran

Så skal jeg ha havregryn med banan, og ekstra lettmelk til kvelds.

Skal gjøre det bedre i morgen =) Ser i fruktskålen, at her må det handles inn!!

Skrevet

Så flinke dere er jenter! :)

Havregryn er sunt, siden det har langsomme karbohydrater. Og NOE karbo må man ha:) Er også godt for å stabilisere blodsukkeret, så kan være en slipper unna de verste "skjesse" bygene:)

Slik har min dag vært:

Frokost 0700 - 2 knekkebrød med skinke,agurk og paprika.

mellom-måltid 0900 - et eple

lunsj 12.00 - fruktsalat med nøtter og havregryn

middag 15.00 laks i folie, med hvitløksyoghurt og agurksalat

kvelds blir... hmmm... ja, får se:) Egg kanskje? :)

Ellers så er jeg grusom på pepsi max..avhengig..

Har også gått tur i dag:)

Skrevet

Jeiii!Faktisk vært på trening i dag også, pilates:) Abonemanget på sats startet for 14dager siden, så det var på tide å komme i gang igjen.

Har ikke skeiet ut enda.

Men pga gråting og diverse, ble det ingen lunch!!!

Skal spise to stk ekstrem polarbrød med leverpostei nå, og til kveldskosen blir det smoothie med bringebær.

Sååå motivert nå, hehe, får se hvor lenge det varer:)

Skrevet

havregrøt er kjempe sunt ja:)

og for 250 kcal til frokost kan u fakisk spise en god porsjon med dette:)

Da mamma var på diett spiste hun en relativt stor porsjon med havregrøt+ekstra lett melk... dryss litt kanel over, nam nam:)

hun spiste ellers frukt/grønt (husk banan er ganske mye karb) ellers har jeg noen forslag:

3 grove knekkebrød med skine/mager ost

presse appelsin selv til juce..(pass på å ikke drikk nektar juicer, innh mye sukker)

spis mye kylling/kyllingfilet/svinekjøtt/skinekbiff osv

og selvsagt masse vann:)

:)

bare noen små tips fra meg:=) skulle vært sunnere selv, men den gang ei:( prøver litt da:)

Skrevet

og husk at øl og annen alkohol er svært kcal rikt;)

masse å spare der hvis en tar seg noen pils i helgene feks:)

Jeg har ikke det problemet da, siden jeg ikke drikker:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...