Gå til innhold

Idag begynner jeg på Cambridge kuren


lucky_mom

Anbefalte innlegg

Planen er å gå 2 uker på ren kur, for så å trappe opp til normal kost igjen over noen uker.

 

Jeg er 165 cm høy, og veier 73 kg. Blir spennende å se hvor mye jeg går ned, og spesielt hvor mye jeg går opp igjen etter kuren... Dette blir et slags eksperiment for meg... Jeg har gått Grete Roede tidligere, og vet ganske godt hva og hvor mye mat jeg kan spise for å holde vekten, men jeg sliter med å gå ned de siste 5-10 kiloene.

 

Spiste milkshake med sjokolade-smak til frokost idag. Det smakte ikke noe særlig godt, omtrent som papp, men det gikk da ned. Tror jeg kommer til å være veldig sulten noen dager, men det sies at etterhvert mister man mye av den sulthetsfølelsen. Håper på det...

 

En stor utfordring blir lunsjen på jobb. Da er det jo sosialt, og alle sitter og spiser sammen. Jeg kan jo sitte og ta en kopp te mens de andre spiser, men det ser kanskje litt rart ut... Ellers kan jeg benytte anledningen, og gå meg en god tur i lunsjpausen.

 

Er det noen andre som går på kur nå, eller som har gjort det tidligere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 2: 72,4 kg.

 

Følte meg fryktelig sulten igår, og hadde hodepine. Holdt på å kaste opp av "Kyllingsuppen", og fikk bare i meg halvparten. Hadde shake med vaniljesmak til kvelds, den var faktisk ikke så verst... Har skjønt at det er lurt å bruke den shakeren som fulgte med i pakken, for da unngår man klumper...

 

Våknet til morgenen idag og følte meg i fin form, ikke sulten engang :) Det kom jo etterhvert da, og tok en shake i 11-tiden. Er i bedre form idag, og siden jeg har begynt å gå ned i vekt allerede, så er motivasjonen på topp :-) Har lest at sultfølelsen skal forsvinne etter 3 dager, og man skal få mer energi. Så det skal bli spennende å se om det stemmer...

 

På en måte er det deilig å være "fri" fra mat-maset. Har telt kalorier og vært nøye med hva jeg putter i munnen i årevis, så det er faktisk deilig å slippe det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3: 71,4 kg.

 

Vekten er jo motiverende :-) Og formen er igrunnen ganske grei.

 

Men de suppene er bare helt forferdelig pyton. Prøvde den med grønnsakssmak igår, og fikk den såvidt ned. Har bestilt to nye smaker med shake idag, og satser på å kun ta de og ikke suppene... Har sjokolade og vanilje, og de er helt greie. Nå bestilte jeg sjokolade-mint og jordbær. Er greit å variere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4: 70,5 kg.

 

Går rette veien dette! 2,5 kg ned på 3 dager. Men jeg lurer litt på hvor de kiloene forsvinner fra. Om det bare er vann, eller om musklene mine fordufter, eller om det faktisk er fett... Det påstås at kroppen skal begynne å tære på fettreservene sine etter 3 dager, så jeg kan jo håpe... Er iallefall spent på om jeg klarer å holde vekten sånn nogenlunde når jeg er ferdig med kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nydelig jobbet! Jeg beklager hvis jeg ødelegger tråden din her det er ikke menningen! Venninen min har lest igjennom siden til Cambrigde kuren hvordan kan jeg få tak i produktene? Kan du vær så snill og hjelpe oss?

 

Hvor kan jeg få tak i produktene?

 

Hilsen en som vil hjelpe venninen sin og som veier 69,2 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, ødelegger ikke noe du :-)

 

Jeg sendte dem en mail, og bestilte direkte via det. Da hadde jeg varene hjemme hos meg neste dag :-)

 

[email protected]

 

Kan forresten anbefale sjokolade-mint smaken. Den var jo faktisk GOD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Pleier alltid å følge dagene dine ved å lese innleggene dine hvordan har slankursen vært i helgen da? Du er kjempe flink og fortsett sånn :)

 

Nå har venninen min bestillt varene og ikke minst skjokolade mint smaken som du anbefalte

 

Lykke til deg da

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke veid meg idag, for vi sov borte i natt. Så jeg er skikkelig spent til imorgen :-) Men jeg merker allerede at klærne mine virker større, og jeg har måttet stramme inn beltet et hakk. Så det er ikke tvil om at det virker for min del, spørsmålet er vel bare om jeg klarer å holde vekten når jeg slutter...

 

Det tyngste er "spisepresset" i alle sosiale sammenhenger. I lunsjen på jobben denne uken har jeg gått meg en tur hver dag. Det er utrolig deilig :-) På fredag var jeg på restaurant og lønningspils med jobben. Jeg drikker kun te, kaffe og vann uten kullsyre nå. De andre kikket litt rart på meg, men det gikk igrunnen greit. Etterhvert som folk ble småfulle var det ingen som la merke til hva jeg drakk :-) Og nå i helgen har vi vært på båttur med grilling og øl og... Men jeg har klart å holde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det høres jo greit ut det her! Venninen min skal begynne på kuren hun også regner med at hun kommer innom siden da jeg viste henne hvor mange andre mennesker her inne som slanker seg og ikke minst hvordan folk deler tankene sine ! Hun kommer nok til å kanskje innom å hilse på deg da du har litt erfaring fra kuren!

 

Jeg skjønner hva du mener med "hvordan skal slankingen kunne gå når du er på jobb" det er alltid noe som skjer der så det blir litt rart for andre mennesker når ikke du foreksempel drikker øl som dem eller lignende skjedd flere ganger med meg, men det smarteste er vel at vi holder oss unna fordi vi SATSER!

 

Du er meget flink som har holdt deg unna grillmat og øl! Du fortjener applaus (stående applaus :D:D )

 

Kan jeg spørre hva du gjør i løpet av dagen? Trening? et eller annet?

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7: 69,3 kg.

 

Litt skuffende at vekten ikke hadde gått mer ned over helgen, men sånn er det vel når man slanker seg, det går litt i rykk og napp...

 

Tjukkis: Jeg får dessverre ikke noe særlig tid til å trene :-( Jobber fullt, og har tre små barn som holder meg i ånde. Blir jo litt trim å løpe etter dem da... Og når de endelig er i seng, så er det huset som venter. Blæææ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at det du mister først er vann, det du ikke lærer er å ernære deg fornuftig og slankekurer er alltid feil vei.. man må forandre på det man spiser.

 

og ja jeg vet hva jeg snakker om, ørten slankekurer.. eneste som hjalp var å forandre ernæringen.

 

CVanskelig å holde seg tild et, men jeg slaåå å være sulten, jeg kunne være sosial osv.

 

Er selv begynt på ernæringsomstillingen min igjen og har de siste 5 ukene gpdt ned knappe 4 kilo.

Uten sult, uten shakes og med varig resultat bar ejeg holder labbene unna sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alt det der med ernæring :-) Har gått flere Grete Roede kurs.

 

Jeg klarer å holde vekten. Men etter siste fødsel klarer jeg ikke gå ned de siste kiloene. Derfor forsøker jeg pulverkur. Kjører på "the hard way" med sulting noen uker, så får jeg se om jeg kan holde meg der etterpå. Går det ikke, så er det verdt forsøket ;-)

 

Og ja jeg tror nok man mister mye vann. Derfor er det sikkert viktig å kjøre rent kur i 2 uker, og ikke gi opp etter 3-4 dager. Det er først da kroppen begynner å forbrenne fettreservene sine.

 

Jeg regner med å gå litt opp igjen når jeg slutter, men forhåpentligvis ikke så mye som jeg har gått ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9: 68,3 kg.

 

Æsj. Igår sprakk jeg :-( Var på besøk hos venner på kvelden, og klarte ikke si nei da vertinnen serverte deilig hjemmelaget pai... Spiste bare to små stykker, men allikevel... Så nå går jeg og lurer på om jeg skal begynne opptrappingen til normal kost igjen, eller "overse" gårsdagens glipp og kjøre på med rent kur til og med mandag som planlagt...

 

Hmmmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg!

 

Jeg har vær dag lest innleggene dine og jeg synes du er veldig flink som klarer kun å leve på shake i 2 uker

 

Vil bare si at alle kan sprekke , men da skal vi si "fy til oss selv og bare sette en strek og gå videre" Jeg synes at du bør gå videre på shaken din, hvis det er det som var planlagt og hvis det hjelper deg ved å nå dine mål! Du skal heller tenke at du har vært flink som har gått ned noen kilo og som du sier så var det kun to små stykker du spiste la oss si det at det var en liten belønning for de resultatene du oppnådde

 

! Har selv vært på nutrilett shake kur før, så jeg vet hvordan det er å sprekke og angre etterpå! Ja jeg angret, men jeg fortsatt videre og det ga resultater!

 

Vil si at hvis du orker mer med den ren shake kuren så fortsett! ta noen du trives i ( IKKE DET AT DET ER MORSOMT Å SLANKE SEG MEN DER DU FØLER DEG VEL)

 

Jeg håper du gjør et valg der du selv er glad og har oppnåd det du ville! ellers ønsker jeg deg lykke til videre

 

mange klemmer fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10: 67,7 kg.

 

Hurra - nå veier jeg mindre enn jeg har gjort på leeenge :-) :-)

 

Nå har jeg altså gått over fra ren kur til kombinert kur, trinn 1. Det vil si at jeg spiser 3 shake'er og ett vanlig måltid om dagen. Jeg går jo fremdeles ned i vekt, så det ser jo lovende ut... Igår spiste jeg lunsj på jobben, og det var veldig hyggelig :-) Spiste en liten salat med grillet kylling.

 

Tror jeg holder meg på trinn 1 til litt ut i neste uke, så går jeg til trinn 2. Da spiser man 2 shake'er og 2 vanlige måltider om dagen.

 

Tusen takk for positive og oppmuntrende ord, Tjukkis :-) Du høres ut som en ordentlig omsorgsperson! Skulle hatt en som deg her i nabolaget mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Nå ble jeg skikkelig glad også! Fortsett sånn! Synes du er en flink dame som greier dette her!!!

 

Kjempe bra at du har begynt å spise, og samtidig gå også går ned i vekt!

 

Joda, vi kan late som vi er naboer, kommer jo her ofte og skriver litt hos deg, så håper det hjelper! Grunnen til at jeg skriver her at det er veldig viktig å motivere hverandre, gi råd og heller bare få ut tankene!

 

Lykke til videre da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

Så utrolig bra at du har klart å gå ned så mye!! du er flink!:)

 

noen som vet om man kan gå på cambridge når man fullammer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg leste på innholdsposen til cambrigde og det er STRENGT forbudt å gå på cambrigdekuren hvis du er gravid og fullammer!

 

Anbefaler på det sterkeste at du venter litt til jeg bettybaa ;)

 

Spørsmål til pjokken: Pleier du å få klumper i shaken(venninen min har shake mikser men hun får klumper alikevel) Hva gjør du for å få dem bort?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig bra jobba !

tror jeg også skal begynne med pulver kur....har en boks med herbalife stående som jeg har brukt sånn nå og da, men ikke fast

vet ikke forskjell på cambridge kuren og herbalife??

 

kan jeg spøre hvor mye du må betale pr boks pulver??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 11: 67,6 kg.

 

Nei, man skal ikke gå på Cambidge når man ammer!! Det er en ganske hard diett, med svært få kalorier, og det trenger man når man ammer. Generelt sett skal man vel ikke slanke seg noe voldsomt mens man ammer, fordi slaggstoffer kan gå over i morsmelken.

 

Jeg har ikke hatt problemer med klumper. Når jeg lager shaken tar jeg først i 2,5 dl vann, så hele posen med pulver, på med lokket og rister hardt og lenge :-) Husker hun å ha i den lille "risten" i toppen? Tror den også hjelper mot klumper, og ha den i mens man drikker, da får man silt bort eventuelle klumper.

 

Vet dessverre ikke forskjellen på Cambridge og Herbalife :-) Jeg betaler litt over 400 kroner for en eske med 21 porsjonsposer i. Det vil si nok til 3 uker på ren kur.

 

Vekta mi snakker jeg ikke om idag, for den gikk litt feil vei. Fint vær idag dere ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei forresten! Ser jo nå at vekten var 67,7 igår, trodde den var 67,3... Da var det jo rett vei allikevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...