Gå til innhold

Dumt av meg og teste selv om mini er allergisk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han slet i går veldig med øynene-.-.Knall røde , væskete og røde langs våtkanten.. Nøys også hele dagen .. Etter vi kom ut av huset fant jeg ut.. Startet så smått inne.. I dag har vi ikke vært ute enda.., men skal på visning på et hus i kveld.. Jeg tenkte og sjekke mini.. Ta en test.. Det er jo gressplen der.. Og la han leke litt på plenen der,. Og om øynene hans hovner opp og blir røde samt at nesa begynner og renne som besatt igjen kan jeg i det minste legge det frem for legen..

Men er det dumt?? Han kan ikke få noe allergisk sjokk eller noe ved mye kontakt om han er så allergisk som han er mot gress hvis det er gress??

Jeg har nok også litt allergi.. Ikke helt sikker på mot hva.. Men bruker livostin hvis øynene mine er helt ute og kjører enkelte dager.. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke dumt... sjeldent de får allergisjokk om det er snakk om gress/pollen allergi.... HAr en gutt med matallergi selv og dette oppdaget vi etter at de ulike matsortene ble prøvet ut. da det var mistanke og etter ulike prøveperioder med det tatt ulike prøver og medisinert etter dette.

Skrevet

Min mann som er gresspollen allergiker sier at det ofte er slik en sånn type allergi slår ut første gangen, altså ved et slags allergisjokk. Slik var det både for ham, noen kamerater, niesen og faren da de ble allergisk mot gresspollen, fikk allergisjokk rett og slett, men ikke så ille at det var dødlig farlig da, men veldig tett i hals og nese, rennende knallrøde øyne osv.

Skrevet

Ja han var forferdelig tett i nesen kvelden før.. Sånn at han ikke karte og drikke fra flaska si.. Dagen etter når vi hadde vært ute litt knallrøde øyne, hovne og veldig markerte røde våtkanter.. Nøys konstant og nesa rant med blankt snør hele tiden.. Ikke tett i halsen tror jeg.. Eller merket ihvertfall ikke noe på pusten hans sånn generelt.. Han snorket litt i natt da.. hehe.. Og det pleier han ikke gjøre tror jeg.. hmm...

Jeg får ta en sjekk i dag også ringe legen imorgen om det samme skjer.. Han er jo påvist allergi i kroppen.. Men legen fant ikke ut hvem.=)

Skrevet

Enkel blodprøve viser også om man er allergisk mot gresspollen bla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...