Gå til innhold

Trenger tips til smoothie!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri laget det selv. Nå har jen endelig fått en slik en blender, så tenkte jeg skulle prøve meg på en smoothie.

Hvordan lager jeg dette?

F.eks jordbær og isbiter? er det det??

Må vel være noe mere artig man kan bruke;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er forskjellige pakker i frysen som er til smoothies.

Jeg bruker alltid youghurt i smoothie.

en annen oppskrift jeg har skal det være banan og litt peanuttsmør, litt juice og youghurt...

Bare å prøve å blande...

Skrevet

Hei jeg bruker aldri yoghurt i smoothies, men dette er en smakssak.

Jeg bruker heller litt eplejucie, men ikke mye. Husk den skal jo være litt tjukk.

En jeg liker godt er med banan, jordbær/bringebær og litt eplejuice...NAMMM!!! Slurp!

Det er jo et herlig lite måltid i seg selv!!!

Skrevet

Jeg syns Youghurt kan bli litt for mektig.

Bruker frosne bær, lettmelk og litt vaniljesukker :)

Skrevet

Jeg bruker masse frosne jordbær, en godt moden banan og jordbær/blåbær-biola. Liker ikke yoghurt, men biola er greit. Tror jeg skal prøve med juice en dag - det hørtes godt ut :)

Skrevet

Jordbær og banan er veldig godt sammen

Blåbær er favoritt ingrediensen min

Jeg fryser gjerne en del frukt i biter i poser og så tar jeg en pose opp og putter i blenderen Bruker litt juice og eller biola i

Sukrer kun om det er veldig lite søtt

mango er godt opp i

Skrevet

En veldig enkel start smoothie består av f.eks appelsinjuice, banan og frosne jordbær.

En annen som er god er eplejuice, fantasy smoothie pakke med frosne bær og litt yoghurt.

Står som regel forslag på disse pakkene med frosne bær.

Skrevet

1: en frossen pakke med tropisk frukt + eplejuice

2: frosne bringebær + frosne jordbær + eplejuice eller appelsinjuice

Bruker heller aldri banan eller joghurt, blir for mektig.

Skrevet

Min favoritt smoothie består av:

yoghurt naturell

frosne bær

litt 100 % blåbærsyltetøy og 1 banan..... namnam

Skrevet

Jeg synes ofte at smoothiene kan bli litt syrlige, så jeg bruker stort sett druejuice til mine. Standarden er en dæsj druejuice, banan og frosne jordbær. Da det var så fryktelig varmt her, så syntes jeg ikke at smotthien ble kald nok. Ved å kutte opp bananen i biter, fryse de for så å bruke de i smoothien, så blir den god og kald. Banen gir en fin fylde, og metter også litt mer. Mer banan gir tykkere drikk. Mer frossent gir ennå mer tykkelse, så da må man ofte ha i litt mer juice for at det skal kunne blir flytende nok for blenderen. Bjørnebær er også en favoritt, men basen er altså juice og banan for min del.

Har også forsøkt ananasjuice, som også var vellykket. Helmoden mango og fersk ananas er veldig friskt og godt. Blir litt uggen farge når man bruker driecuice, men smaker utrolig godt ;-)

Kiwi synes jeg blir for surt, dessverre, for liker smaken ellers.

Ville ikke brukt isbiter med mindre du bruker et par for å kjøle ned drikken om man ikke bruker tilstrekkelig med frossen frukt (f.eks. banan). Blir nok fort en blass og vanndig smak av det.

Skrevet

Mange gode tips her ja..

Ja, tok nok litt for mye isbiter i tror jeg. Prøvde å lage i stad med jordbær, banan og eplejuice. Ble litt tam, men ellers grei.

Jeg liker kombinasjonen av banan og kiwi jeg, så tenkte kanskje å prøve det..

Og Biola hørtes deilig ut. Jeg er i utgangspunktet ikke så veldig glad i joghurt..

Deilig nå i varmen :-)

...for dem som har den ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...