Gå til innhold

OTH fra fødselen av - erfaringer? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veeeeldig lyst på en OTH urban jungle. Har falt helt for denne trehjulingen. Går veldig mye tur, har hund, og er ute hver eneste dag. Går mest på asfalt og grus, også på skogsveier og i litt mer ulendt terreng. Designet syns jeg også er lekkert. Har ikke behov for bremse, egentlig ganske flatt her jeg bor.

Har bare et par forbehold, som også er ganske viktige.

1. str. på bagen...ser jo veldig liten og grunn ut. Vi får baby i slutten av november, og med oth sin egen pose, sier damene på barnas hus at det skal gå fint å bruke hele vinteren, og når våren/sommeren kommer er det jo ikke behov for en stor pose. Hva tror dere? Erfaringer?

2. Dette med at fotbrettet ikke kan reguleres. Er det et stort minus?

Ellers andre plusser og minuser med denne vogna? Alternativet mitt er tfk sin jogger twist, men den virker mer klumpete, med flere deler som kan gå i stykker, mye lommer og merker, og syns ikke designet er så pent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bagen blir nok passelig i og med at babyen er liten om vinteren og når våren kommer og babyen er større trenger du ikke pose. Nov. er perfekt tid å få baby på om du ønsker oth vogn ;).

Jeg ville nok likevel ikke brukt oth sportsvognen til barn under 1- 1,5 år, men det er min personlige mening. Syns det er et stort minus at den ikke er vendbar, den er også veldig lite lun. Liggestillingen i sportsvognen er forsåvidt grei, selvom små babyer kanskje helst bør ligge helt flatt.

Jeg tror jeg hadde kjøpt en annen vendbar vogn og brukt det første året. Og heller kjøpt oth senere, også kan man bruke den første vognen som sovevogn i bhg. Men det er som sagt bare min mening.

Skrevet

Men altså liker du den veeeldig godt som du sier så bør du ikke å høre på meg, hehe. Kjøper du en god og varm pose til sportsvognen og kanskje får tak i et hjemmesydd fottrekk blir den jo lun nok.

Da er det bare dette med at den ikke er vendbar som er kjipt.

Skrevet

Trur det går kjempefint med OTH bagen/ vognen da du skal ha i november. Eg kjøpte TFK, og var kjempefornøyd med bag delen og slett ikkje med sporstvogndelen - stor/vid/ ruvende-jenta mi på 8 mnd forsvant oppe i den.

Så kjøp OTH, det er min anbefaling.

Eg har no solgt TFK og kjøpt Easywalker sky og er kjempefornøyd- hadde eg visst kva eg veit no - hadde eg kjøpt denne da barnet mitt var nyfødt. Eg går/jogger ein del på skogsstier o.l Jenta mi er no 10 mnd, har sittet i sportsvogndel fra ca.7 mnd. ikkje noko problem- stor tilleluke der ein har kontroll over barnet.

Slett ikkje lett dette å finne rett vogn.

Lykke til!

Skrevet

Må nok bare slutte å høre på noen i det hele tatt....og spørre om råd:) Blir jo bare mer og mer og mer forvirra. Stakkars meg:)

Skrevet

Jeg har brukt OTH'en min siden oktober 2005, da jeg fikk min første. Sliter den nå på andremann som ble født i mars i fjor. Elsker denne vogna, og ville ikke byttet den ut for noen annen. Jeg har trillet MASSE på tur både on- og off-road og i by & kjøpesenter. Den funker superbra overalt! Byttet til sportsvogn da begge småttisene var ca. 6 måneder. Da var de blitt nysgjerrige på verden rundt, og ikke så ivrige lengre på å ligge i bagen. (byttet ikke fordi bagen var for liten) Har også vognposen fra OTH, den er god og varm, og tar liten plass. Har også denne i sportsvognen når det er behov for det. Kjøp OHT - du kommer ikke til å angre!

E.....fotbrettet som ikke kan reguleres. Er ikke helt på nett her - hvorfor vil en at det skal kunne reguleres??

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor jeg ble anonym her:)

Skrevet

Tror de er fordi om man er for kort i beina, så rekker ikke ungen ned til fotstøtten....og på tfk kan man regulere det slik at de får støtte til beina. Men dette er jo min første så vet ikke helt hvor nødvendig det er ...

Skrevet

Har iallefall ikke vært noe problem for min to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...