Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Dette er litt spooky...men sant! Han har lenge smilt stort og sagt HE når jeg, pappan eller søsken hilser på ham. Vi har jo spøkt med at han prøver å si HEI til oss, og sagt mye HEI til ham, da. (Sammen med store smil:0) Og de siste dagene nå, har han sgat HEI, klart og tydelig, menge ganger. Og det skjer når vi hilser på ham, snakker til ham, smiler osv. Tror faktisk det ER et hei!
Ksenia & Anjem Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Tviler at en baby på 5 mnd kan snakke, er nok bare det dere vil høre
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Som sagt; først fleipet vi med at han prøvde å si hei... Men nå sier han det mange ganger hver dag. Når noen i familien kommer bort til ham. Mulig det er tilfeldig, men det er et klart HEI. Det er det ingen tvil om:0) Ikke noe vi vil høre, for det er helt klart. Moro:0)
Pysa Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 http://www.sign2me.com/video.php klikk på jenta med gul t-skjorte det er ikke intelligensen som er problemet
NÅerallenickopptatt Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Urk! Så positiv du var da, mamma26.....! Chanelle: Klart det kan være et første ord. Så bra! Det er bevist at barn som gis mye verbal respons, kan tidlig imitere enkle ord. Og om poden har flere eldre søsken, regner jeg med det er mange som snakker til ham. Så koselig!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror deg! Jeg vet godt hvordan det er å ikke bli trodd på det området der. Jenta mi som er sju år nå, begynte å si "mamma" da hun var akkurat seks måneder gammel. Da hun var ca sju måneder hadde hun lært flere ord som hun brukte aktivt, på riktig plass. Disse var "mamma", "pappa", "hei", "ha det" og "nam". Fra åttemånedersalderen lærte hun ord som perler på ei snor, og hadde et stort ordforråd og pratet godt med oss da hun var ett år. Så... at en unge på fem måneder sier "hei", er absolutt sannsynlig!
Gjest Zima *PP?* Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Barn er jo perfekte hermere. Babyer hører gjerne HEI hele tiden, det gjorde i alle fall min, og hun har alltid sagt Hei ubevisst, men når hun var rundt 5mnd så var det klart Hei. Helsesøster ble veldig sjokkert men syns det var veldig morsomt at hun sa Hei hver gang noen kom bort :-) Hun har nå et ganske godt ordforråd ved 13mnd. :-) Så jeg tror deg chanelle!
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 Takk og takk! Ja, jeg har ingen intensjoner om å lure noen! Jeg garanterer at han sier HEI tidt og ofte. Men kan jo ikke med sikkerhet si at han mener HEI, slik vi mener det... (Han vet jo heller ikke hva ordet betyr..;0) Men han smiler stort samtidig, så NOE har han skjønt!!
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Lillesnuppa her sa også "hei" , og "nam"(når hun spiste) da hun var 5 mdr. Er jo ikke såååå rart da, for de hører jo stadig at vi sier det, og er jo noen skikkelige hermegåser
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 Noen barn er flinke til å herme etter lyder tidlig, selv om jeg tviler ungen skjønner helt ebtydningen så lager han nok lyden helt bevist :-) Pappa og mamma er ogs lyder de hører ofte tidig så da hermer de ofte tidlig etter disse lydene også. Knøttet her sa hei først hun også :-) Ca 6mnd, først nå vet vi kun skjønner betydningen, snart 14 mnd :-)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Tror så absolutt på deg.. Mini sa mamma når han var 6.5 mnd.. Det var helt klart og tydelig og ikke mamamama.. Men mamma.. Og han sa det flere ganger.. Og det var ikke noe jeg bare ville høre.., det var faktisk besteforeldene til mini som hørte det først.. Det var på bryllupsdagen min.. hehe.. =)
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Jaja, dere får tro hva dere vil. Det var IKKE herming i min datters tilfelle, og da kan jeg ikke påstå at det er det hos andre på samme alder heller. Ja, unger hermer, men enkelte unger er tidligere ute med snakking enn andre. Vi hadde SAMTALER med jenta. Vi spurte henne om ting, og hun svarte "ja" og "nei". Er det herming? Er det herming når hun roper "mamma" f.eks. for å vekke meg om morgenen? Jeg vet hvor stor forskjell det kan være på unger. Jeg har en gutt som blir to år straks, og nå prater omtrent så godt som det jenta vår gjorde da hun fylte ett år.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. juni 2008 Tror ofte det er sånn at jenter er litt tidligere ute enn gutter. Men her var vår nest eldste sønn enda tidligere ute enn storesøster:0) Varierer nok veldig!
Pysa Skrevet 19. juni 2008 #14 Skrevet 19. juni 2008 her kan jeg mase om tegn igjen. bruker man tegn, kan man fort se om barnet bruker tegnet riktig, for det vil brukes ved mange anledninger hver dag. og barn fra ca et halvt år kan lære å bruke tegn, og dermed også forstå betyningen av dem. kan derfor konkludere med at så små barn kan forstå betydningen av enkle ord. LENGE før 14 mnds alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå