Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg løftet opp en liten søt kattunge her om dagen, så kom en hund og katten klorte meg opp ganske bra på hendene- den ble jo livredd dakkars...Men jeg er nå litt usikker på dette med katter og graviditet da...vaska henda veldig godt etterpå og rensa såre,begynte å blø også

Noen som har peiling på dette her og kan skrive litt om det blir jeg veldig glad ..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at du er bekymret ift toxoplasmose. Og det tror jeg ikke du behøver å være bekymret for. Toxoplasmose er en parasitt som finnes i kattens avføring. Denne parasitten må du få i deg gjennom munnen for at det skal være noen form for smittefare (ihvertfall sånn jeg har forstått det).

Det man kan bli smittet av dersom man blir klort av en katt er noe som kalles "cat scratch desease"(?). Det er ytterst tvilsomt at du kan ha blitt smittet med det, men følg med sårene dine. Dersom de blir veldig betente og eventuelt ikke vil gro, bør du ta kontakt med lege.

Det at du begynte å blø er bare bra. Blod er den beste sårrenseren som finnes =)

Jeg tror du kan ta det ganske så med ro ift eventuelle smittsomme sykdommer. Det er ukjente/ville katter man bør holde seg unna. Men hold, som sagt, et øye med sårene dine.

Skrevet

tusen takk forsvar..man blir jo litt bekymret for alt man leser om i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...