Gå til innhold

Dere som har raske fødsler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal dere reise inn til sykehuset? Med en gang riene starter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ska jeg, har 10 mil til sykehuset og har ikke lyst o föde i bilen!! Åker hellre en gang for mye! Venter nr 3...

Skrevet

Det er planen ja:-) Nummer en kom 4 timer etter at riene startet, vannet ble tatt med pressriene. Nummer to, dem tok vannet på sykehuset jeg var moden hadde ingen rier og da tok det kun 1,5 time.

Så denne gangen er det bare å kjøre avgårde med en gang jeg merker noe :-) kan bli spennende:-)

Skrevet

jeg hadde en ganske rask fødsel med nr 1..

så jeg fikk beskjed på jordmorsamtalen, noen dager etter på,

at med nr 2 måtte jeg komme med en gang jeg kjente noe..

uff..kommer til å ha mareritt når jeg nærmer meg fødsel...

Skrevet

Ja det skal jeg, jeg har tidligere reist når det har vært 20 min mellom riene, men det har vært for dårlig tid. Jeg har bare 5 minutts kjøring til sykehus. De to siste fødslene mine var over på under timen. Med sistemann kom vi inn på sykehuset og så ble han født etter 10 min.

Skrevet

Ja, reiser med en gang:-) De to siste barna er kommet på under to timer. Spent på hvordan det blir denne gangen!

Skrevet

Jeg må også reise inne med en gang.

sist så gikk det 4 timer fra jeg kjente min første rie til jeg var klar for å presse ham ut.

Brukte litt tid på pressingen, men det skal vist gå raskere neste gang.

Skrevet

jeg brukte 2,5 timer med førstemann, og har 6 mil til sykehuset. så det minste tegn på fødsel så drar jeg. =)

Skrevet

Har fått beskjed om å reise til føden med en gang jeg merker noe ja.

Nr 1 hos meg tok 4,5 t fra jeg ante at jeg var i fødsel til ungen var ute.

Nr 2 ble født på sofaen hjemme, det hele tok 27 minutter (!) fra første tegn til fødselen var over.

Da nr 3 kom fikk jeg vondt i ryggen mens vi var på butikken, vi handla ferdig, leverte barna direkte til mine foreldre, var hjemom og henta fødebagen og kjørte så til sykehuset. Ungen var født 20 min etter vi ankom føden - totalt tok fødselen 1t og 10 min.

Styrtfødsler er vanlig blandt kvinnene i min familie, og jeg regner med å føde raskt også denne gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...