Ferdig Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg trenger seriøst søvnhjelp. Min datter sovner fint i 19-20 tiden, men våkner igjen ca 22-23 og er da våken til langt på natt! Har sluttet med sprinkelseng for en tid tilbake, så springer hun ut av sengen selv og løper inn til oss. Vi følger henne tilbake i sin egen seng. I natt skjedde dette 16-17 ganger før hun sovnet i sin egen seng. Hva skal vi gjøre? Hvorfor våkner hun og får ikke sove igjen?
Prinsemammaen Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hvor gammel er hun, og har hun holdt på med dette lenge? Gutten min hadde også en periode hvor han kunne være våken over en lengre tid midt på natta. Men dette var kun en fase som varte en kort periode. Sover hun lenge på dagen? Kanskje det nytter å kutte ned på dagsøvnen?
Ferdig Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Hei:) takk for svar. Hun er to år. Hun sover 1-2 timer på dagtid. Virker som hun trenger det...
Prinsemammaen Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Da råder jeg deg faktisk til å kutte ned på dagsøvnen. Du kan jo prøve det en periode og se om nattesituasjonen bedres. Prøv å la henne sove maks en time. Det har hjulpet masse hos oss i hvert fall! Gutten min er også to år. Og det har faktisk gått helt greit på dagen, selv om det i begynnelsen virket som han trengte å sove lenger enn denne timen.... Men lar han selvfølgelig sove lengre om han er syk el.l. Lykke til! Kjipt når nattesøvnen ikke funker helt som den skal... :-)
Ferdig Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 ok... Når legger du sønnen din da, og hvor lenge sover han (både på dag og natt tenker jeg). I barnehagen lar de henne sove fra 13 og utover fordi alle andre barna sover da, men jeg syns det er for sent på ettermiddagen. I helgene sover hun gjerne fra 11-12.30 og da syns jeg hun er mer opplagt.... Det er vanskelig dette her... Takker for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå