ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Har slitt med magen min i over et halvt år. Har vært hos legen et par ganger og tatt diverse blodprøver m.m. Alle prøver var fine og utelukket at det var noe alvorlig som feilet meg. Fikk sjekket både i forhold til cøliaki, gluten intolleranse osv. Fikk beskjed om å endre på kostholdet mitt, kutte ut melkeprodukter ol. I perioder har magen vært ok, men nå i de siste månedene har den rett og slett vært jævlig. Stort sett hver gang jeg spiser noe, får jeg verk i magen, blir kvalm og uvel eller får luftsmerter. Det er alltid konsentrert rundt navle regionen. Har nå bestilt meg ny time hos legen og denne gang vil jeg forlange en grundigere undersøkelse på sykehuset. Da kan jeg i det minste få bekreftet eller avkreftet at det er noe ekstra som feiler meg. Moren min har fått konstatert irritabel tykktarm, så det kan jo hende at det samme har slått til hos meg. Men jeg har rett og slett blitt fiksert på magen. Føler at den styrer hele hverdagen min. Den styrer humøret, konsentrasjonen, absolutt alt. I tillegg har jeg fått idèen om at jeg kanskje har kreft? Jeg har fått angst for å dø fra barna mine, ser for meg en alvorlig kreft diagnose og lange smertefulle behandlinger. Jeg orker ikke ha det sånn, men føler at jeg ikke blir tatt alvorlig. Tenkte bare jeg ville høre om det er flere som har lignende problemer de sliter med? Føler at jeg ikke har mer energi igjen til mine to små barn og min heltidsjobb. Alt dreier seg bare om magen min.
LadyLuck & Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Sambo hadde det på samme måten da jeg var grevid med "storebror". De testet for all allergi, men var ikke det, så trodde de det var magesår, men etter nøye testing var det ikke det heller. Vi holdt vel på et halvt år, og de fant ikke ut noe som helst (de lurte en stund på om det hadde sammenheng med en skiveforskyvnning i ryggen) Men det det var var rett og slett stress. Han var stresset, og stresset gjorde ham deprimert, noe som gjorde at han stresset mer, og sirkewlen var igang. Han fikk medisiner og hjelp for depresjonen, og vi la til rette for en mindre stressende hverdag. I løpet av få måneder var han et helt nytt menneske! Kan ikke være bare stress hos deg også da? For stress avler stress (og en del andre ting..)
ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Det kan nok hende at det også er stress med i bilde og kanskje litt psykisk. Jeg merker at hvis jeg er veldig opptatt med andre ting og har fokuset et helt annet sted, er magen ofte ok. Men jeg kan også sitte hjemme og slappe helt av, hvorpå jeg blir uvel helt plutselig og uten grunn. Jeg tror at jeg rett og slett blir så fiksert på magen og er forberedt på at den vil bli kranglete hver eneste dag. Så det første jeg tenker på når jeg våkner, er hvordan magen kjennes. Som regel kjenner jeg da også ganske raskt ubehag og smerter.
LadyLuck & Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 kan høres ut som noe av det samme.. Ta dette opp med legen du, så kanskje dere kan utarbeide noe sammen. Samboeren min fikk fri til å slappe av, og vi reiste vekk for å slappe av og la han bli bedre. Han er nå helt frisk igjenn (vel, i dag har han influensa da men..)
ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 I mitt tilfelle er det nok dessverre ikke kun pga. stress. Jeg er ganske sikker på at det har en sammenheng med irritabel tykktarm og fordøyelse hos meg. Men dette vil jeg forhåpentligvis få svar på hvis jeg får tatt en grundig undersøkelse på sykehuset. Jeg har aldri vært en som gikk ofte til lege tidligere og som var opptatt av sykdom osv. Men etter at disse plagene dukket opp hos meg, har jeg som sagt blitt veldig opptatt av det. leser mye om dette på nettet for å prøve å finne noen svar der.
LadyLuck & Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 ønsker deg uansett lykke til =0) Ikke gi deg på det du mener er rett (hos legen etc) så er de tilslutt nødt å gjøre som du sier =0)
Gjest irismor Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Har du fått tatt coloskopi av tarmen og blitt sjekket for Ulcerøs Colitt og eller utposninger på tarmen.
ღhælgelainnღ Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har ikke tatt en slik undersøkelse som Coloskopi. Det må vel i såfall bli noe sånt legen min tilbyr meg. Eventuelt røntgen eller ultralyd. Jeg vet ikke hva som gir best svar? Bare jeg slipper å ta gastroskopi, så gjør jeg hva som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå