millemopp Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Noen som har gode erfaringer med en spesiell type vogn eller som allerede har funnet den perfekte? Syns det er så utrolig vanskelig å klare å finne den beste i den store jungelen! Tre hjul eller fire? Gode råd?
Frøken Linn Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 jeg lurer veldig selv på hvilken vi skal kjøpe, men kommer til å gå for 4 hjul. 3 hjulinger har dårlig rykte på seg etter det jeg hører.. kan fort bli ustabile.. ellers aner jeg ikke.er da så mye rart på disse vognene.. =) lykke til.
Mama B Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Jeg skal definitivt ikke har 4 hjul. Herregud så tungvidt det er å løfte vogna når den skal svinge. Ville egentlig ha 4 hjul med vendbare forhjul, men når jeg ikke finner drømmevogna blir det tre hjul.
millemopp Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2008 Jeg vet da søren.. men jeg hører så utrolig mye forskjellig også.. Men brio og simo skal visst ikke være bra i det hele tatt. Det er det mange som har sagt. Så får kanskje holde meg unna de to i alle fall:)
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Vi har emmaljunga duo og bugaboo camelon etter snuppa vår på to år Er veldig fornøyd med begge vognene og kommer ikke til å bytte ut noen av de.. pluss med emmaljunga er: stor og god bag Vippefunksjon på baggen lufting i både kalesje og bag innebygget insektsnekt godt polstret sportsvogndel behagelig å trille gode hjul liten solskjerm på kalesjen minus litt stiv (ikke god fjæring i hjulene) TUNG håpløs lagring under vogna stor vansklig å trille med en hånd ikke en ideel byvogn ikke håndbrems kalesjen kan ikke vaskes Bugaboo cameleon pluss en av de største baggene på markedet kjempe lett svingbare forhjul som gjør at den er en DRØM å trille håndbrems masse ekstrautstyr (som skiftbare trekk, uv-kalesje, koppholder, vognpose, parasoll osv osv) ergonomisk formet sete full liggestilling selv på sportsdelen vendbart styre super fjæring (personlig synes jeg den er like god på brostein som på grusveier og asfalt) veldig bra lagring i kurven under, stort pluss at man kan snurpe igjen slik at ting ikke detter ut. man kan bruke sportsdelen som spisestol på resturant den har utrolig mange fine finesser som gjør den enkel å trille selv på en sandstrand (med de store hjulene) den er kjempe liten sammelagt enkel å holde ren minus litt liten kalesje man må ha vinterhjul om det blir skikkelig vinter (mer enn 10-15 cm snø) dyr For oss er buggisen den perfekte vogna vi trenger ingen super vintervogn siden vi bor på østlandet og det sjeldent er mye snø her (har hatt min i to sesonger uten å ha trengt vinterhjul). Vi trengte en vogn som var god både på tur og i byen og det har vi funnet synes vi I tillegg så ELSKER jeg den store baggen og også det at barnet kan sitte begge veier. Jeg ville ALDRI ha kjøpt en vogn hvor barnet måtte ha sittet vendt fra meg allerede fra 5-6 mnd.. For oss var heller ikke trehjulinger noe interessant fordi jeg synes de virker mindre stødige rett og slett Lureste er å finne ut hvordan dere skal bruke vogna, hva som er viktig for dere vekt, str, hvor lenge man kan bruke bag osv var viktige kriterier for oss..
Lilja121 Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har kjøpt Bugaboo Cameleon. I stor grad fordi sportsvognen kan være både forover og bakover. Dessuten er den utrolig lett å styre og skroget tar liten plass i en trang bil. Lett er den også!
Mamma til en engel<3 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har kjøpt emmaljunga edge duo combi:) kjempe fornøyd! Kjøpte den fordi jeg synes den er helt nyyydelig og fordi den tross alt er best i test de aller fleste steder i hele europa! Jeg synes heller ikke at den er noe spesielt tung eller for stor som mange andre mener, jeg synes den er helt perfekt jeg:) Nei for min del var alle andre vogner uaktuel:p
Nina_J Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har hele tiden vært fornøyd med vår Simo combi vogn. Det eneste jeg kan utsette på den er at man må løsne hele "toppen" for å snu vogna, og ikke bare vippe over håndtaket som mange andre vogner kan. Vet ikke om det er forandret på nå, for min vogn er fire år gammel, men vi skal bruke den til nestemann/dame også
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 Har du prøvd den med barn i cola-love?? På lange turer, opp bratte bakker, inn og ut av butikker osv? Den er TUNG og den er STOR hehe beklager, men den er det altså.. Det betyr selvsagt ikke at det er en dårlig vogn, alt kommer jo ann på hva slags kriterier man har. Vi er veldig fornøyd med vogna selv, men å si at den ikke er stor og tung det kan jeg bare ikke.. Prøv å trille en toåring på 14 kg i en vogn som fra før veier 22 kg opp en bratt bakke og si at den ikke er tung etterpå
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Er det det som er forskjellen på city crossen og edge duo da...synes de ser forbanna like ut, men city crossen er en drøm og trille, ikke tung, super fjæring, kan vendes begge veier osv osv. Og jeg har prøvd maaange vogner, med barn i. Etter jeg kjøpte den for 1,5år siden har alle venninnene mine byttet til den en etter en etter å ha prøvd vår. Skal definitivt ha den til sistemann også. Så emmaljunga city cross anbefaler jeg...og anbefaler ikke3 hjulinger nei, har ennå ikke vært borti en som ikke begynner å slingre etter en stund. Det er det som er problemet når man kjøper vogn, de kan virke fine og supre før man har den i bruk, først da ser man alt som "mangler" og som ikke fungerer optimalt. Og som en kommentar til hun over her som trodde alle firehjulinger var vanskelig å svinge, det gjelder ikke denne. Gikk fra en trehjuling med svingbart forhjul til den og har aldri savnet den. Merker ikke forskjell.
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Har hatt teutonia S3 og ikke fornøyd. Det er en grei vogn i seg selv- lett og tar liten plass. Men den var veldig ustabil når pjokken begynte å bruke sportsvogndelen og snudde seg fra side til side for å følge med på alt. Den holdt på å velte mang en gang, heldigvis rakk vi så vidt å ta tak i vogna hver gang. Dessuten er den veldig upraktisk på slapsføre, ivertfall med de flate hjulene. Og den er vanskelig å få over fortauskanter osv. blir aldri en 3hjuling igjen. Vi har bestilt Simo Duo. en stor og trygg vogn ,med et klassisk fint utseende. Har hørt mye bra om den. Gleder meg til å ta den i bruk =)
Mamma til en engel<3 Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Mami, Smurferosa & smulesmurf: Ja har trillet den masse med barn i, både på langtur og på kjøpesenter da min bor har samme vogn til datra si, og helt ærlig så synes jeg ikke den er noe tung eller spesielt stor i det hele tatt jeg:) Er mega fornøyd:) åsså kommer det jo litt ann på hvilket understell du har til den da. stor forskjell på de!
Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Dæven, det klarer jeg ikke å tro noe på hehe synes vogna er mareritt tung selv.. Men nå har jeg blitt bortskjemt med lett vogn da.
Mamma til en engel<3 Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Hehe ja vi er vell forskjellige:) jeg selv synes hvertfall vogna er en sann drøm å trille og ville ikke hatt noen annen om jeg så hadde fått ei slengt etter meg gratis trur jeg:p Totalt forelsket i emmaljunga vogna jeg altså, det må jeg bare si:)
millemopp Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. juni 2008 Så flott med så mange svar!! Det er så vanskelig å velge, men nå fikk jeg masse hjelp! Takk til alle:)
Storken1979 Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Vennene mine klaga litt på Emmaljungan sin, den var så tung og greier. Har du pumpet dekkkene da? "HÆ? Må man det? Den er helt ny jo!" :-) Den ble som en ny vogn sa de etter litt luft i dekkene hehe
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Samma her. Var aldri i tvil om Emmaljunga edge duo combi. Heilt klart min favoritt ;o) Sikker/ stødig!, god plass, god å trille på alle fører. I tillegg lekker og sjå til! Nokon meiner den er tung, men det har eg ikkje tenkt over.
har4barn Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Vi har brukt Simo kombi (den samme vogna) til tre barn. Prøvde meg med en trehjuling (teutonia) til sistemann, men den ble solgt - billig!!: ustødig, for liten, for åpen i snøvær. Likte den ikke. Vil ha en norsk stødig vogn. Har ikke noe problem med tyngden da jeg ikke har noe kroppslig problemer.. Sist så la jeg noen ganger bag'en under vogna (i handlekurva ) med minstemann i, 2-åringen satt oppi sportsvogndelen, mens 4-åringen sto på søskenbrett. Mange som stirret litt lattermildt på meg da. Hadde fortsatt ingen problemer med tyngden. så dette er vel litt med innstilling til hvilke forventninger man har. denne gangen kommer jeg til å kjøpe meg en ny Simo kombivogn. Liker denne, men vi er jo alle forskjellige både å smak og krav til en vogn.... Lykke til med valget!
nr.4 i oktober Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Jeg skal ha en Emmaljunga Edge Duo nå til neste. Stor og god vogn som er veldig stabil og har mange finesser. Jeg er 1.80 høy og trenger en stor/høy vogn, og denne er høyere enn mange andre (har nettopp solgt Teutonia Mistralen vi hadde til forrigemann hvor sitte/bagdelen omtrent er på bakkeplan, ikke noe for en langbent person..) Men ellers en god vogn det også, for all del. Er du normalt høy, anbefaler jeg den.. Skal ha sportsunderstellet på Emmaljungaen slik at håndtakes kan vippes over. Jeg triller ikke i kjempebratte bakker e.l uansett, det er sjelden..mest grusveier rett frem, så for meg blir det en knall vogn hvor tyngden ikke vil ha stor betydning. Skal ut i butikker og se nærmere på fargealternativene i dag faktisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå