Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Lurer på om junior på snart10mnd har fått brennkopper... Han har opphøyde prikker i ansiktet, panna, nakken, hendene og føttene. Trodde først det var insektstikk og sikleutslett, de første kom vel for ei uke sia. Kommer noen nye hver dag, mens andre er i ferd med å forsvinne. Virker ikke som de plager han, men han klør nok verst i munnen nå pga tenner. Ingen av dem har sprukket; må/skal brennkopper sprekke. Eventuelt hvor raskt etter utbrudd sprekker de? Vil gjerne bekrefte/utelukke om det er brennkopper. Skal man kontakte helsestasjon/lege? Kan prikkene være noen annen sykdom? Eller allergisk reaksjon på Dentinox? Har vasket alt sengetøyet i dag i tilfelle katta har klart å lure noe rart dit (hun får ikke være i sengene våre da men...)
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Gutten min hadde bare 2 rundt munn. De så ut som forkjølelsessår. De tørket inn ca. 3 dager etter utbruddet.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 16. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2008 Sprakk de opp, eller bare skrumpet de inn?
M@mm@ til mine barn Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Mine gutter har fått noen nå etter å ha klødd på vannkoppene sine. De er som store kviser, men jeg far smurt de med Brudeline, så da smitter de ikke lenger dagen etter ihvertfall. Men disse har ikke utviklet seg enda da.
Prish Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 Jeg hadde brennkopper en gang. I begynnelsen trodde jeg det var en kvise på haka. Etterhvert ble det mer likt et sår. Til slutt så det ut som noen hadde stumpet en sigarett i haka mi. Ganske likt et forkjølelsesår. Kan ikke huske om den sprakk, men jeg tror den bare forandret seg raskt fra nupp til et sår. Fikk fusidinsalve hos legen. Brennkopper er ikke dråpesmitte!
M@mm@ til mine barn Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Nei, de smitter om en kommer borti dem eller fra flaske til flaske. Ikke i luften.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 16. juni 2008 #7 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har brennekopper.. Jeg fikk brennekopper 16 mars frem til idag.. det bare kommer flere og flere prikker.. ikke noe "kvise", ikke sår, eller noenting..bare store røde prikker som tørker ut.. Ikke noe væske.. Håper de går snart bort.. Vet ikke så mye om brennekopper ellers.. Du kan høre med lege? kan også hos HS.. Hva er Dentinox for noe? jeg fikk masse prikker nåpr jeg gikk på en sterke medisin og fikk elveblest..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå