Gå til innhold

guttungen tror vi vil sette han bort..

Anbefalte innlegg

Skrevet

var helt hysterisk etter en drøm i natt... brukte lang tid på å roe han ned... han tror det er bare baby som gjelder, selv om den ikke er født enda...

har kun sagt at han må sove hos mommo en natt når baby vil ut...

tror han begynner å bli sjalu... har vært mye fokus på baby i magen siden jeg har vært mye dårlig..

kjørte han til barnehagen i dag... ville ikke... hyla som bare det, trodde ikke jeg ville komme å hente han senere... får vondt av han... skjønner ikke hvor han tar det fra... men det er vel usikkerhet og sjalusi som gjør det... pratet lenge om det, og roet seg jo...

må ha vært en fæl drøm....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 4,5år

Skrevet

Har også en på 4,5 år, men har ikke hatt dette problemet. Må vel bare snakke mye med han om hvordan det blir når baby kommer. Jeg var også mye dårlig, men valgte å ikke si noe til han om at jeg var gravid før det værste var over. Tenkte han ville skylde på babyen fordi mamma var syk. Men nå vet han det og gleder seg. Men han har jo tre andre søsken selv om de er mye eldre (14,16 og 18 år). Han har liksom vært litt "enebarn" siden de andre er så store.

Skrevet

Å, stakkars liten :-)

Husker da jeg fikk en lillesøster. Var fire år. Da mine foreldre og lillesøster kom hjem fra sykehuset sto jeg jeg klar utenfor med pakket koffert og sa at jeg ikke lenger følte jeg var en del av denne familien, og ville gjerne finne meg en ny familie... Er helt normalt tror jeg.

Men det blir mye bedre etter barnet er født. Kanskje den første uken er litt tøff, men han glemmer nok snart sjalusien. Men er selvsagt ikke en gøy situasjon.

Lykke til uansett ;-)

Skrevet

broren min er 4 år eldre, en stille og tankefull gutt. Når moren min gikk med meg, snakket de selvfølgelig om ny baby. Bror min sa ikke stort om det, men ble mer og mer innesluttet. endag satt han gråtende inni klesskapet. og endelig fikk de ut av han hva som var galt. han sa: Hvor skal jeg hen når dere får en ny baby???

stakkars lille gutten som han har tenkt! må være grusomt :( men, når jeg ble født, var han verdens beste storebror :) han passa på meg heeeele tida!!

Min sønn er nå tre, og har akkurat fylt 4 når nr to kommer. Og jeg kommer til å legge MYE vekt på alenetid og kvalitetstid med han. og ikke minst la han være storebror :)

Skrevet

Jeg ser liksom det hele for meg, der du står med pakket koffert. Stakkar liten... så søt du må ha vært.

Skrevet

han gleder seg veldig og tror jeg... er alltid den som passer på de som er mindre enn seg... og frelst i babyer...

vi hadde ferie sammen forrige uke bare jeg og han... tror det var viktig for han.. og vi har pratet om at vi fremdeles skal være bare vi to i blant, så kan baby være hjemme med pappan eller noen andre i familien..

han hadde sagt til min mamma at han ville bo der når baby kom, så kunne han besøke mamma av og til... Han har alltid vært en betefar gutt, men syns det er litt sårt at han tenker slik...

men er vel helst at det å være der vet han hvordan er, men han vet ikke hvordan det blir hjemme etter baby er født...

uff, ikke lett å være liten med alt som foregår rundt...

Skrevet

Huff, stakkars små... Det blir lett misforståelser når man skal forklare et lite barn om hva som skal skje når babyen kommer. Vi snakket en del om at storebror (5 år) ikke kan bli med på sykehuset når lillebror kommer. Storebror tok opp temaet flere ganger, og vi forklarte hvorfor (det kan være lenge å vente, mamma får vondt, osv osv). Det viste seg at det han var bekymret for var at han måtte være alene hjemme mens jeg og pappaen var på sykehuset - ikke rart han tenkte mye på dette! Når vi forklarte at han selvfølgelig skulle være sammen med tante eller bestemor ble alt greit, og han har ikke nevnt det siden.

Skrevet

har forstått det slik at han samtidig er litt redd for hva som skal skje med mamma... har jo måtte forklare at det kan være litt vondt før jeg kommer meg på fødestua... i tilfelle riene begynner når ha er til stede...

men har sagt at på fødestua får jeg smertestillende, som gjør at jeg ikke har vondt lenger... men han er litt redd for hva som kan gå galt også tror jeg...selv om jeg selvfølgelig sier at ingenting kan gå galt...

bortsett fra at mamma kan bli litt sliten etterpå...

Ikke lett å forstå alt...

har prøvd å la han være med på å bestemme ting til den lille... div klær, seng, vogn osv... hjelper til å setter de sammen og legge ting på plass..

så har han fått premie for å hjelpe til siden jeg er sliten og trenger hans hjelp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...