Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en telefon fra gynekologen min tidligere i dag. Jeg skulle inn til forstervannsprøve i morgen. Jeg vet ikke hvorfor, jeg har ikke tidligere fått barn med kromosonfeil eller lignende. Jeg er heller ikke spesielt gammel(29 år) eller har hatt noen unormale komplikasjoner under svangerskapet. Dessuten er jeg allerede i uke 22, jeg visste ikke at det gikk an å ta prøven etter 18 uker? Noen som har erfaring evt peiling? Jeg blir svært takknemlig for svar ;-) For jeg har ikke peiling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt tilbake og spurt hvorfor. Er ikke fostervannsprøve frivillig da???

Kanskje han har ringt feil...

Skrevet

Jo, trodde det.

Men neida, han var sikker på det. Er redd for at han oppdaget noe feil eller noe...

Skrevet

det må være feil... det er ikke sånn det forgår. det er noe du snakker med legen din om før du tar prøven. det innebærer en viss risiko og de kan ikke kommandere deg til å ta en fosterv.prøve om de ikke har diskutert dette med deg. dessuten så er det ikke en tilbud som hvem som helst kan ta.. det må være en feil tror jeg..

Skrevet

Okei, takk for svar. Det var jeg det jeg også trodde...

Det var ikke det at han sa jeg skulle, men han anbefale meg det.

Skrevet

Merkelig. Ingenting som skulle tilsi at han skulle anbefale det hvis du er så ung. Ring i morgen og dobbeltsjekk. Spør om hvorfor. De må ha ringt feil hvis det ikke er noe vi ikke vet - hvorfor går du til gynekolog da - har det vært noe før i svangerskapet?

Skrevet

de har jo ikke noe grunnlag for å anbefale deg det.. du er 29 år aldri hatt et komplisert svangerskap eller fått et barn med kromosomfeil. jeg trodde ikke det fantes leger som anbefalte dette med mindre det var grunn for det, og det er det ikke i ditt tilfelle (ut ifra det du forteller her). det er jo en forhøyet risiko å ta fosterv.prøve med tanke på spontatabort.. jeg synes ikke legen hørtes helt riktig ut.

Skrevet

Lurer på vad de sa till dig på Ul du var på runt uke 18 ? Må ju finnes ett samband ett eller annet sted. Mellan funn og tillbud om fostervannsprøve mener jag ? Siden fostervannsprøvet skall gøres så pass seint kan du kanske spørre om det ev. felet de oppdaget ikke ær førenligt med liv/ innebærere en stor risikko før att barnet ikke vill overleve ? Du har gått over grensen før sjælvvald abort, og dette kan kun utføres på specielle indikasjoner om det ær aktuellt.

Skjønner du har månge tanker nu...

Lykke till !

Skrevet

Bare til informasjon:

Lisa Rose - du er under sterk mistake for å være fake! Kanskje en bitteliten dramaqueen - som Ella Bella Karamella også var....

Ref. Anonymforum av i dag.

Skrevet

Oi.. Var Ella Bella Karamella også fake???

Skrevet

Høres rart ut ja, om de så noe på ultralyden hadde de nok tatt prøven med en gang. TIl meg fant de hjertefeil i uke 19, og da fikk jeg tilbud om å ta prøve, og de ville da ta den samme dag ettersom jeg var kommet så langt som jeg var.

Nei, ring tilbake og spør hva i all verden han mener, og hvorfor du skal ta. Hva de legger til grunn for at du bør ta en slik prøve. Du får og valget selv da, om du vil eller ikke. Ingen kan tvinge deg.

Det er lange venteuker etterpå. Jeg fikk heldigvis ett fantastisk svar i dag, 3 uker etter prøven ble tatt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...