Gjest Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg er 39 fullgåtte uker i morgen og skal til legen på kontroll. Hadde lyst og spørre legen om hun kunne strippe meg. Men så sier tanten min som er lege at det må jeg ikke finne på. for når fødselen ikke setter i gang "naturlig" blir den så mye verre. hun hadde også selv blitt strippet med en av sine to barn og hadde visst en grusom fødsel.. har ikke hørt noe om dette her på bim liksom... Noen som kan bekrefte/avkrefte dette? Noen med erfaringer? Hadde så lyst å bli strippet no. er så lei..har nesten ikke sovet på 2 uker.. Vet at det ikke er noe garanti for fødsel selv om en blir strippet men vet jo at det funker på mange og.. Takker for alle svar:)
SuperMoM <3 Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har ikke født nå etter å ha blitt strippa,men vil heller oppleve smerter ved å bli strippa enn å bli satt i gang uten modning iallfall! Det er nok så forskjellig fra person til person.Synes du skal gjøre det du føler for jeg:) Jeg ble strippa på onsdag som var forresten,og da var jeg 38+2
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 hm..ikke lett dette her. Men får snakke med legen min i morgen og høre hva hun synst.. du har ikke født enda nei;) kjedelig da... tror nok jeg går for stripping visst hun vil gjøre d. Håper ikke jeg angrer på det;) vil gjerne høre andres erfaringer og. Som har blitt strippet og født?
Scorpiogi Skrevet 16. juni 2008 #4 Skrevet 16. juni 2008 Kom i gang etter stripping sist, tror ikke jeg hadde hatt noe mindre smerter uten. Det var nå så vondt det måtte være, og fødselen gikk helt fint.. Var modent og 2 cm åpning, 6 dager over termindato da jeg ble strippet..fikk beskjed om å gå hjem og ha sex, og da startet det. Heller det enn å gå lenge over, altså!
Hanne,1 gut+venter 1 jente:) Skrevet 16. juni 2008 #5 Skrevet 16. juni 2008 I følge jordmora mi er det ikkje vanlig å strippe lenger, men det kan jo være forskjellig praksis rundt om i landet. Eg vart strippa sist då eg kom inn med rier på sjukehuset, hadde ca 3 cm åpning. Jordmora gjorde det uten å gje beskjed, så eg var ikkje forberedt på at det skulle gjera vondt, ho sa ho berre skulle kjenna etter Kanskje det var derfor det kjenntes så sinnsykt vondt ut. Eg blødde masse rett etterpå. Synest det var nesten verre enn riene, og eg hadde ingen bedøvelse under fødselen...Hadde pressrier på over 1 time...Men du får spøre legen din. (eg skal iallefall ikkje bli strippa).
Vertigo Skrevet 16. juni 2008 #6 Skrevet 16. juni 2008 Jeg ønsker meg definitivt ikke stripping. Nå har det aldri vært noen aktuell problemstilling for meg, siden begge de to første kom før termin. Men likevel - jeg har lest en del, og ønsker meg en "naturlig fødsel" selv om det er et begrep jeg egentlig ikke liker. Jeg ønsker at kroppen min skal få jobbe i fred, at ting skal komme når de kommer. Og da vil stripping - og mange andre ting - være med å ødelegge dette. Og så er det jo sånn, at en intervensjon gjerne fører til andre intervensjoner, og så har en det gående - slik at det som egentlig kunne vært en "normal" fødsel blir en "risikofødsel" med komplikasjoner. Jeg sier ikke at det _må_ bli slik om en blir strippet eller slikt, men at det ene ofte fører det andre med seg.
m*78 Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Hei. Jeg ble strippet med førstemann. Hadde da 2 cm. åpning. Dette var for å prøve å få igang fødselen, de vurderte igangsetting. Strippet første gang på tirsdag, ingenting skjedde. Ny runde på torsdag, å da kom det igang utpå kvelden :-) Jeg opplevde det ikke som spesielt smertefullt, å hadde ikke blødning etterpå. Men det kan vel variere fra person til person, å fra hvem som gjør det. Foretrekker å bli strippa fremfor å måtte få satt igang fødselen kunstig. Får jeg tilbudet denne gangen, sier jeg ja :-)
ormeynglet Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Jeg skal iallefall la alt skje naturlig denne gangen. Første gangen ble det for tidlig vannavgang i uke 36+, og det ble prøvd med utallige kurer og diverse røsking for å sette meg i gang. Kroppen nektet, og det ble ks i stedet. Andre gangen gikk jeg og tok modningsakupunktur og ble "satt i gang" dagen etter termin. Ble også strippet dagen før det igjen. Ting virket, men jeg gikk med harde åpningsrier i 2.5 døgn! Fødselen endte i vakum og morkaken satt fast, så jeg måtte operere rett etterpå med stort blodtap. Aner ikke om det har noen sammenheng, men jeg har min teori, og denne gangen skal jeg ikke gjøre noe for å "hjelpe" fødselen i gang iallefall!! Har troen på at ting skjer når kroppen og lillegull er klar for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå