Gå til innhold

Når pakket dere Sykehusbaggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pakket dere sykehusbaggen? Er det viktig å pakke den før det er igang? Tenkte det er på tide snart. Er seks dager over termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å pakke i dag, faktisk. Har 34 dager igjen til termin. Regner ikke med å huske noe som helst av det jeg vil trenge om jeg skal pakke mens jeg har rier. Og dessuten koser jeg med pakkingen, så... Vet jo aldri når man føder....

Skrevet

Jeg er 39 fullgåtte uker i morgen. Har enda ikke pakket den. Pakker den før jeg drar til sykehuset.. Bruker jo det meste jeg skal ha med meg daglig og klærne vil jeg ikke at skal ligge krøllet i en bag liksom.. tar det som det kommer:)

Skrevet

Skal ha den klar når jeg har passert uke 34!!! Har en følelse av at tulla gjør som storebror og kommer før tiden!! Han kom en mnd og en dag før termin dato!! var slettes ikke klar for å bli mor den dagen der nei, men han kom uten å spørre :P

Skrevet

Har tenkt litt på det der.. er 33 uker idag/imorgen(tirsdag) og har termin 5. august.. og hvis snuppa gjør som jeg vil kommer hun hvertfall ikke før 15. juli :P Man kan jo aldri vite.. men pappan er borte til da, så jeg regner med jeg pakker baggen rundt samme tid som han kommer hjem.. da er jeg ca 37 uker på vei..

Ellers har jeg tenkt at jeg bare kan legge klart litt nå, av deet jeg kommer til å glemme når fødselen er startet, og som jeg ikke bruker til daglig.. men av det jeg bruker til daglig som skal med kommer hvertfall ikke til å pakkes før uke 37, om ikke senere..

Skrevet

Har omsider vagt begynt å pakke - er nå 38 uker (iik!), og den har vel så smått begynt å fylle seg den siste uka...

Redningen for late sjeler som meg er at jeg har skrevet en liste over alt jeg skal ha nedi der, og krysset av for det som ER pakket, sånn at pappa'n eller nesten hvemsomhelst egentlig kan pakke den ferdig når vi står på farten (eller allerede har havna på sykehuset og bagen står hjemme). Klær til meg og baby er jo greit nok å pakke tidlig (det er ikke som om jeg har brukt joggebukser på tre-fire måneder uansett, og babyen trenger jo ikke akkurat bekledning enda...), men en del toalettsaker og andre ting (klær til far, skotøy (bruker mine sandaler daglig, så de skal ikke legges i noen bag før jeg drar!) osv) kan det være veldig greit å bare ha en liste over (med anvisning til hvor det vanligvis befinner seg) liggende oppå baggen :)

Skrevet

jeg skal på vekstkontroll på fredag og skal spørre jm hva jeg skal pakke:) etter det skal jeg handle inn tingene på sandvika og pakke baggen:) da er jeg 31+6. greit å ha det klart. en gang må man jo pakke, og pakker jeg mens jeg har rier, så er jeg vel så stressa at jeg bare får med feil ting/glemmer mye. typisk meg:P

Skrevet

Her var baggen klar 3 uker før termin. Toalettsaker har jeg pakket ned i toalettmappen som står klar på badet. Slik at jeg kan bruke det jeg må ha til en vær tid, og samtidig har alt klart når man plutselig må reise. Er nå idag 3 dager på overtid, og baggen har blitt brukt en gang allerede - bomtur!! Så nå står den i bilen, får ikke komme inn igjen. Bare toalettmappen ;)

Skrevet

Pakka baggen klar for ei ukes tid. Har 5 dager igjen. Greit å være forberedt.Regner med at man har andre tiing å tenke på enn baggen, når rian setter igang.

Skrevet

Trodde jeg lakk fostervann i uke 37. Fikk beskjed om å komme på føden, så jeg pakket bagen da. Så nå står den klar til vi skal dit igjen.

Skrevet

regner med å pakke i det fødselen starter...og skulle noe skje mens jeg er utenomhus og ikke kommer meg innom heimen av en eller annen merkelig grunn så stoler jeg såppas på mannen min at jeg føler meg trygg på at jeg får det jeg trenger uansett..er begrenset med hvor mye jeg gidder å stresse med det hele...noe må vi vel ha å gjøre mens vi venter på at riene skal ta seg opp ikke sant?? :)

Skrevet

17 dager til termin og har egentlig ikke tenkt å stresse så mye med den bagen, men har fått påpakk fra den vordende far om at bagen SKAL pakkes i dag. Så da får jeg vel gjøre det i løpet av dagen... Skal rusle ut og kjøpe det jeg trenger av toalettsaker etterpå. Klærne mine kan jeg jo ikke pakke; har ikke så rikt utvalg at jeg synes jeg kan pakke vekk noe allerede nå...

Skrevet

jeg skal pakke den når jeg tipper uke 34 tror jeg. hadde ikke pakket sist og jeg har raske fødsler, så jeg fikk ikke pakket ned så mye nyttig da. denne gangen skal jeg være litt bedre forberedt... må handle inn litt ekstra shampo, såpe, ammeinnlegg og legge litt klær til meg og babyen oppi bagen. så får jeg ha resten av toalettsakene i toalettmappa på badet slik at det bare er å røske den med seg. har ikke tenkt å drøye så veldig lenge hjemme, for så å risikere at jenta kommer i bilen.. (har ca 15min kjøring...)

Skrevet

Jeg er 37 uker på fredag og har begynt å legge ting oppi bagen, men er langt fra ferdig. Har i tillegg laget en liste over hva som bør med, så blir det lettere å huske om det skulle skje noe. Så langt mangler det meste av undertøy til meg og klær til babyen pluss toalettsaker.

Skrevet

Jeg begynte så smått rundt uke 32 tror jeg.....husker ikke helt (37 nå). Er egentlig ikke ferdig enda, men på lørdag måtte jeg bare stappe den i bilen å kjøre til sykehuset. Så der ligger den fint :P klarer meg sikkert fint med det jeg har pakket.

Skrevet

har skrevet ned ei liste m ka æ ska ha med...ska vell bynne å pakke dn snart...har en følelse av at ho kommer før termin så...hehe e 35 uke nu

Skrevet

Kjenner jeg meg selv rett, så kommer jeg ikke til å pakke den før det er i gang.

Sist gang pakket jeg den dagen før jeg skulle på legekontroll. Hadde begynnende sv.skapsforgiftning og hadde på følelsen av at jeg skulle bli sendt på sykehuset, og det ble jeg.

Tok ikke med meg bagen, da. Den kom sambo med etterpå.

Dette var dagen før termin.

Skrevet

Jeg var litt treg jeg... ;) Pakket når det var 5 min mellom riene.

Skrevet

HAr planer om å pakke den dagen jeg er Høygravid! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...