Boken Skrevet 16. juni 2008 #1 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har lenge villet skrevet en bok om temaet. Og jeg ser det engasjerer og berører mange mennesker. Jeg vil gjerne at boken skal inneholde historier, meninger og uttalelser fra oss vanlige mennesker, samtidig som det vil bli innhentet statistikk og fakta fra fagfolk og de rette instanser. Jeg er kanskje spesielt interessert i å sette fokus på steforeldrenes rolle og ståsted, da dette er den minst beskrevne og kartlagte delen. Jeg har opprettet en mailadresse som jeg gjerne mottar historier og erfaringer på. det er selvfølgelig også mulig å "snakke" med meg via denne mailen, slik at deres bidrag i boken blir som et intervju. Send meg gjerne en melding hvis dere lurer på noe. Uansett hva det er. [email protected] eller her inne )
Bolla og lille rosin Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Kanskje flere enn meg som kan ha noe å bidra med, ja.. Men lurt litt på hvordan vi vil bli beskyttet i forhold til det vi sier til deg? Du kan jo være "hvemsomhelst" som bruker denne informasjonen mot oss, eller muligens ikke anonymiserer e.l. (misforstå meg rett, men det ER mye rart her)... Kanskje du kan fortelle noe om dette og at dette kan gjøre det lettere for de som vil dele ting med deg??? Håper ikke jeg høres FOR paranoid ut nå Håper du tar deg tid til å svare. Spennende bokprosjekt forresten!!! Du har allerede en forhåndskjøper her;)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #3 Skrevet 16. juni 2008 Og neste bok blir fokusert på barnet til en stefar eller stemor? Det er den jeg gjerne vil bidra med historier. Verre stemor enn barna mine har,det skal du lete lenge etter. Skjønner ikke enkelte steforeldre at en dag,så blir disse barna voksne individer, og forholdet mellom dem er da forsent å fikses på.
Boken Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Hyggelig at prosjektet virker spennende! :-) Tror det er noe som engasjerer folk, og som også berører veldig mange i dagens samfunn. Jeg trenger ikke å anonymisere dere i en eventuell bok. det vil si jeg forventer ikke at dere stiller opp med fullt navn og nummer ovenfor meg engang. Som sagt kan kommunikasjonen skje via mail og der trenger man ikke bruke navnet sitt. Navn på de som vil bidra er ikke så viktig for meg, eller boken. Opplysninger jeg setter pris på, og synes er viktige i boken er, - kjønn - alder - rolle i familien - egne barn - arbeid/utdanning - by eller bygd og så selve historien eller situasjonen selvfølgelig. Forstår at man må være forsiktig. har selv vært på nett i mange år og sett litt av hvert. kan berolige Deg med at jeg iallefall er seriøs. :-)
Boken Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2008 I utgangspunktet har jeg tenkt det til å bli en bok med fokus på steforeldre. Hva ligger i begrepet, hva og hvem er de osv osv. Vil ha historiene til steforeldrene, siden det først og fremst er den siden som her skal belyses. Men jeg vil gjerne ha bidrag fra andre ståsteder også. Siden det jo er flere parter invollvert. Boken vil ikke bli et fullverdig verk uten innspill, synspunkter og historier fra de andre rollene. Så mail meg gjerne. Jeg er takknemlig for alle bidrag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå